Summa sidvisningar

torsdag 25 december 2014

Julen hos oss!

NU har vi hamnat i soffan efter två dagars julfirande. Så trevligt och mysig det varit. Jag brukar varje år säga att det är den bästa julen...så säger jag i år igen.
Igår åkte vi i spöregn mot borås men mötte lite snö på vägen och precis när maten skulle avnjutas så snöade det...som på beställning och strax där efter så såg vi tomtens spår i snön. Att få uppleva detta med väntan och spänning igen när man har småttingar är så härligt. Varje gång blir jag tårögd när dessa vackra små ögon tindrar och hela den lilla kroppen hoppar av spänning.
Men så många jular jag gråtit mig igenom utan barn, som jag lidit av detta genom åren. Det kan vara bedrövligt tungt med dessa högtider också....minns hur jag velat att det bara ska vara över. Nu har jag lyckan att alltid ha barn på jul men saknar att vi inte är ALLA jämt så klart. Alltid något som fattas
mig!

Efter tomtens besök va det läsning vid krubban med farfar som berättade VARFÖR vi firar jul,viktigt budskap för barnen av idag......och sen  Kalle Anka så klart.
Lugn och skön jul och en snöig hemfärd med bilen fulla av julklappar och trötta barn.

Idag rivstartade jag med ett efterlängtat träningspass på gymmet. Så skönt att kroppen är  på banan igen. Att det är juldagen spela ingen roll,träna kan man göra ändå. Jag fick "årets julklapp" igår, ett aktivitetsband från POLAR,galet roligt!!!! Så nu kan jag se hur inaktiv man är på julen:o))
Nån "julmatsångest" är jag heeeeelt befriad ifrån.....tack gud för att jag slipper den stressen.

Idag har vi firat jul med alla barn och syster,mamma,fastrar och säkert glömt nån...vi var 20 st, då är vi lärare,psykologer,psykologstuderande,socionomer,snickare,frisörer...så här vädras både bekymmer och husplaner när vi ses.
Hos min syster är det alltid mysigt och en känsla av riktig jul.
Nu har vi ätit...ätit ....och ätit lite till. tur för mig att jag inte är så mycket för julmaten.
Tomten han kom igen.....
Så nu är det julklappar högt och lågt här. Allt från vävstolar,puzzel och radiostryda bilar!!!
All nöjda även denna jul.

Ungdomarna försvann sen framåt kvällen ,en riktigt "gå ut dag",minns det själv.
Men när deras förfest är slut  har jag sovit sen länge. Hur orkade man????? Inte tänkte man på morgondagen då...det gör jag nu. För klockan 9.00 imorgon ska jag träna med Åsa. Då ska jag vara pigg och alert!!!!

Nu sover min lilla flicka i soffan hos mig med glitterklänningen på och små smutsiga chokladfingrar tittar fram....
Jag är så lyckligt lottad på många sätt!

Älskade små ungar!

Mina "granar" gick hem....




Sonen fick en systemkamera!!!!


Känns hon igen? Barbro Lenneér Axelsson...föreläsare och psykolog. Min faster.

Blivande skitsnygg psykolog!

Fina...men framförallt kloka tjejer!


Elin








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar