Summa sidvisningar

lördag 27 december 2014

Lördag hela veckan!

Lite så känns det!
Jag ägnar mig åt lite pluggande...B celler och T hjälparceller....immunförsvaret och bakterier....gud,hjälpe mig !!!
Men man får ta stunderna som blir över, alltså väldigt få bland alla barn.

Här hemma råder lite julklappskaos. Det är leksaker...pyssel och kläder överallt. Det ska lekas med allt en stund för att sen snabbt byta aktivitet. Jag jagar efter och fångar leksaker i luften  som den kontroll människa jag är. Jag avskyr kaos i hemmet....
Leksakerna har inte hittat sin plats och jag vet inte hur dom ska få nån plats.

Vi gick ut i snön på förmiddagen (för vissa morgon), åkte pulka och hade med oss kaffe och smörgås och varm choklad till dom små. Här är det nästan förbjudit med varm choklad....men idag så var det lyx.
Som vi åkte...upp och ner och svetten rann på ryggen och det var röda näsor och trötta barn ett par timmar senare. Lille Isidor fryser lätt så han fick gå inte ganska snart

Men Isolde och jag vi hängde i...

Nu är det väntan här igen....väntan på bio, Sune i Fjällen med kusin Vera och min syster.
Nu roar jag rastlösa barn med målarfärger och skrivböcker. Det kan bli rastlöst under långledigheten , att hävda att dom fått så MYCKET att leka med verkar ingen lyssna på.

Nu tycker jag mycket väl att vi som föräldrar kan vara delaktiga på många sätt.....man ska inte alltid behöva höra...vänta...sen...inte nu. Men ibland.....haha.
Jag gör gärna saker med barnen för att jag också tycker det är roligt. Men strävar också efter att dom ska leka självständigt...ibland funkar det och ibland inte alls. Men om x antal år kommer dom ändå inte vilja vara i mitt sällskap mer än vid matbordet, då stänger dom in sig på rummet...så jag försöker vara med så mycket jag själv kan faktisk!
Men under dessa ledigheter blir det i perioder lite mycket Tv och "paddan"kanske...även om jag inte alls tillhör dom som tycker det är förfärligt. Varför INTE? Själv tycker jag det är avkoppling att se på Tv...så funkar väl barn också. "Paddan" lär dom MASSOR...finns mängder av pedagogiska appar mm. Tror man får skilja på detta lite..men då vill det kanske till att man aktiverar barn ganska mycket resten av tiden.....då får man själv lyfta "rumpesstumpen" ibland som mor och far...

Nu ska jag byta underställ mot nåt "biovänligt"!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar