Summa sidvisningar

lördag 20 december 2014

Första firandet...

Nu är det sannerligen snart jul. Min syrra utbrister idag att hon nu måste skura sina köksluckor. Vi är väldigt olika jag och min systeryster..Jag=lite tuffare framtoning även om jag upplevs som lugn, huslig och pysslig...lagar mat och bakar gärna..städar ,fixar och donar. HON=Lärare (strukturerad), harmoni i hela sig, aldrig skalat potatis...aldrig bakad bröd.....klok som en bok och stabil.
Idag har jag mycket av allt det också även om jag för alltid är "lillasyster virvelvind".
I år tänker jag INTE skura några luckor....i år städar jag en vanlig vecko-städning inför julen.

I morse åkte vi till Skövde X antal julklappar kvar. Ändå kommer vi hem och det fattas två.
Isolde och jag gick på stan medans Johan och Isidor skulle fixa nåt......en julklapp till någon :o)))
Isolde jublade och tyckte detta var en riktigt bra tjejdag!
Mysigt att gå hand i hand med denna lilla tjej...hon är så enkel! Det var många med samma tanke...hade inte räknat med annat så idag var det trångt och jag tänker direkt att det är mycket "bacillusker" i omlopp....tänk så mycket som kan frodas på ett köpcentra!!! Men det hade inte varit riktigt klokt att ta på sig munskydd...men handskar hade väl inte varit så konstigt eller....
Börjar det spåra ur...???
Haha....

Sen va det årets första julfirande hos min Pappa. Julmat...gröt och fika....
Så mysigt.

I kväll blir det FILM och provsmakning av julgodiset!
Tyväär,kommer jag inte kunna sitta så här och virka med barnbarnen. Som mormor/farmor  kommer jag visa övningar på gymmet....hemskt egentligen!!!

Största storebror matar med godsaker...smidigt,bara att gapa!

Älskade storebror har fullt upp....




Nu säger jag godnatt....

Provsmakning pågår...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar