Summa sidvisningar

söndag 21 december 2014

Lätt som en plätt....

Önskar vi hade varit lite piggare här hemma. Det hade underlättat med lite kraft så här innan jul.. Nu hindrar inte det mig men det kräver ett par alvedon extra. Jag är ordentligt träningssugen...dom sista 3 veckorna har det inte blivit många träningspass och det är tråkigt. Jag behöver det!!!
Men fördelar finns det också. V Ä L D I G T mycket tid över till annat. Säga vad man vill men det TAR tid att träna....fast jag tar mig gärna de tiden faktiskt!

Idag fick vår katt Tristan göra sin premiär promenad i koppel. Han har sovit hela dagen efter detta!

Vi har grillar korv ute idag, så mysigt det är...så små saker som blir så stora för barn.

Nu har vi "femtielva" olika julgodissorter i frys och kyl. Jag har redan tröttnat på det! Perfekt ju...
Det mesta ska med på julen dit vi ska. Brukar sluta med att vi kaster det sista

Isolde och jag har storstädat köket och toan,mer än så blir det inte. Men det var välbehövligt.

Nu har vi krupit upp i soffan och tittar på "Sunes jul".
Funderar på om jag ska ta mig en promenad för att bara väcka upp kroppen lite.
Jag är så trött på kvällarna att jag med lätthet hade kunnat somna klockan åtta.

Jag har googlat på diverse sjukor som jag tror drabbat mig..senaste sökningen TWAR.

Nu ska jag torka en liten barnnäsa och hänga tvätt!

Smidigt godis. Kokat kondenserad mjölk (3 tim) och bland ihop med rice krisp...sen smält choklad över. 

Smält choklad över detta sen....supersmidigt och supergott!





2 kommentarer:

  1. Är det twaren som gör att vi hostar!?! Älskar att du ställer diagnos så här rakt av! Vilken klippa du kommer bli inom vården, var du än hamnar! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligen inte twar eller andra dödliga sjukdomar...troligen ett envist virus som bosatt sig vår kropp. Men i min värld finns inget ofarligt längre...haha

      Radera