Summa sidvisningar

onsdag 20 maj 2015

God morgon!!!!

God morgon på er.
Idag blev det eld i baken då vi sov lite länge denna morgon.
Barnen va taggade inför dagens teater "Klas Klättermus". Det är alltid spännande att göra saker med dagis.

Jag trodde att det skulle bli strålande väder...men nu hopar det sig igen.

På Nyhetsmorgon handlar et om självmord. För ca 12 år sen drabbades vår familj av detta. Ofattbart och gräsligt. Men när det är unga människor så känns det ännu tuffare. Har ju förstått att våra unga mår allt sämre....skolan vill att föräldrar ska ta mer ansvar.....det tycker jag också. Men jag tycker ett samarbete vore ännu bättre. Skolan känner sig kritiska till föräldraansvar ...till vis del befogad. Men det har nästan blivit en häxjakt på föräldraansvaret.
Någonstans måste det ändå vara ett samspel...hur ska någonting annars fungera!!!
VI ska stå för uppfostran....vi ska stå för "grunden"...SJÄLVKLART!!!
Men skolan måste också stå för "sitt"....där har jag under mina "föräldraår" sett spridda skurar.

Sist på ett utvecklingssamtal gick jag i taket.
Barnen FÅR ha mobil på lektionerna...för att det är SVÅRT att sätta den gränsen fick jag som svar.
Men herre min skapare ge mig styrka....VART är skolans ansvar??? Om man har svårt att dra gränsen på den mest självklara sak så förstår jag om gränssättning är svårt.
För BÖVELEN...lägg mobilen avstängd i en korg och hämtade den lektionen är slut.
Vad är problemet i detta??????
Jo....att barnen kanske inte "vill".....vadå vill.....?

Gränssättning är väl det mest grundande som finns...där får väl även skolan dra sitt strå.

Nu är det pluggdax för mig!!!!
Plugggodis!!!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar