Summa sidvisningar

måndag 11 maj 2015

Vi övar oss på.....

Idag har vi övat oss på "göra ingenting"! Lilla fröken i denna familj är lik sin mor...gillar fart och fläkt....dock gillar jag oxå lugn. Det gör hon inte!

Efter att hämtat tidigt så handlade vi lite mat och sen började frågan "vad ska vi göra"....
Idag blev svaret...idag gör vi ingenting. Nääää,det va inte svaret som önskades...men ack så viktigt!
Det slutade med att Kappla stavar och barbie åkte fram här. Då blev det övning i samarbete i stället...Isidor fick hjälpa till...han va nöjd.

Tror helt klart att vi "serverar dagar" för våra barn....vi sysselsätter och hittar på saker hela tiden. I mitt fall för jag tycker om det...men jag tror inte det är det största problemet....det kan nog vara stillasittande barn ändå. Inaktiva barn...vid dator,"paddan", TV. Jag vet  hur svårt det är att få sin 16 åring från datorn...hot och gnäll...leder till? Tråkigheter...

När Johan kom hem serverades det pannkakor efter storebrors önskemål redan förra "mammaveckan".

Jag åkte och träna.....ett blandat pass. Det är sannerligen enklare att välja bort träning och sätta sig i soffan...det vore den enklaste vägen att välja. Tur att det inte ligger för mig...men då och då kan jag välja bort träningspass utan att ens fundera. Just nu tränar jag "mållöst", inga mål eller krav. För mig är det en ny känsla..men så befriande och skön. Jag tränar för jag vill och mår  bra av det och bör göra det. För mig har det alltid varit  viktigt att veta vad syftet är med träningen...så känner jag inte idag. Jag behöver inte ha mål....dom kan man väl plocka upp på vägen om man vill.
Nu är det bara skönt och roligt. Det räcker!!!!

Nu ska jag gråta till "Sofias Änglar"!
Detta kan man ju förfasa sig över om man vill...barbie som förebild? Tror ändå dom förstår skillnaden på nåt vis....kanske det är vi som lägger mer "krut" på att tycka i detta.....jag är inte oroad direkt!


Det perfekta samarbetet!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar