Summa sidvisningar

torsdag 21 maj 2015

"Pippi" på gubbar!!!

God kväll. Solen skiner och varenda granne klipper gräset...utom deras grannar... VI. Vi gör det för sällan...haha.

EN tidig morgon i skolan...en trist föreläsning (sorry)...det går segt och motivationen är lägre än fotknölarna...den lilla biten ner mot fotsulan är nu nådd...för oss alla.

Marika och jag kunde ta lunch/fika på stan och gå igenom lite tenta frågor....det va väl dagens plugg ungefär. Bläddrar lite...suckar lite....

Idag firade vi Pippi 70 år med jordgubbskalas. Allt vi kan fira ska firas....barnen äter heller kesella till sina jordgubbar än glass....(Mr Lenneérs barn). Sånt perfekt mellis....på altanen ...i solen!

Nu börja "vår" gatan leva upp. det finns många barn och många av dom träffade vi i lekparken på eftermiddagen. Isolde lekte med en dagis kompis(hoppas han blir min svärson) och hans lillasyster...dom va här hemma en stund också. Blåmärken på små barnben,skitiga munnar...jordiga fingrar...rödmosiga kinder. Härlig tid på alla sätt!!!
Minns "vår" gata...som vi cyklade och lekte i varenda trädgård. Jag på min ärvda rosa "bockastyrecykel" och pojkfrisyr med nyköpta träskor på "Skatts" i vår stad...ner i källaren fick man gå för att köpa dessa träskor. Barndomsminnen....haha!

Johan stod för kvällens matlagning medans jag körde en Spinningklass och innan hann jag med lite gymträning....fick sällskap av sonen en stund.

Nu sover barn.
Jag ska strax duka upp inför Måns i kväll...jordgubbar igen!!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar