Summa sidvisningar

måndag 4 maj 2015

Supertaggade!!!!!

Måndag igen!!!
Jag tillhör dom där som gillar vardag...rutiner och ordning. Men också helger och när vi alla är tillsammans.
Men på måndagar startar man lixom om...och städar upp.....
Det ser alltid ut lite som bomben slagit till  här på måndagar.
Idag har jag "lyxen" att sitta hemma och plugga och då hinner jag u mellan varven röja lite.
Dagens arbete är att se på film...(det tuffa högskolelivet hon gnäller om tänker ni). Ja...och nej....det är likt en bergochdalbana!!!!
Filmerna är dock inga romantiska tjejfilmer. SÅ det är inte så att det blir en sån där dag som man KAN drömma om när regnet öser ner...nope....det är EKG,PVK,CVK,SUG,SOND,SYRGAS,INJEKTIONER,INFUSSIONER mm.
Så det är ändå lite att "bita "i.

Isidor han är laddad till tänderna. Det är ÄÄÄÄÄÄNTLGEN dax för honom att gå till BarnensHus med dagis. Med väska på ryggen packad med stor bulle och festis drog vi mot dagis. Så mysigt att se honom knalla iväg. Vår lille krake!
Han har nu fått vara frisk i flera veckor.....tänk att det kan göra mig tårögd av glädje. Han är hårt utsatt. Han har nu hunnit hämta upp sig....några stackars gram uppåt på vågen tror jag. Vi själva vet ju varför....men inte Ni. Så vi har läget under kontroll. Vi får ofta höra att han är sååååå liten. Vi ser det knappast längre men....han är väldigt liten. Men det bryr jag mig inte om....jag bryr mig mest bara om att han mår bra.
Man får vara både liten och stor...lång och kort....vi är olika tack å lov!

Nu är det väl dax för dagens andra kopp kaffe!

Stor bulle...liten kille = Tung väska!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar