Summa sidvisningar

tisdag 19 maj 2015

Mors bak....

Nu är det inte min egen bakdel ni ska få ta del av och det ska ni vara glada för :o)

En dag där vi sannerligen varit effektiva.
Pluggandet ja...det går väl lite trögt!
Man är ganska slut i knoppen efter en hel dag med näsan i böcker och dator.
Hämtade dom små liven med Isoldes cykel i släptåg och vi tog en promenad....mellan skurar och solstrålar.
Idag fick dom bestämma kvällsmat...spagetti och köttfärssås...så klart!

När vi kom hem så hittade jag ett paket jäst så vi slängde ihop lite grahamsbullar. Man kan tro att jag fjäskar med min man när jag bakar. Han blir lyrisk av bröd, hushållsost och bregott. Det går ju egentligen på nolltid att slänga ihop.Ändå hinner jag aldrig!
Dessa kommer bara finnas nån smula av i morgon när jag vaknar.....;o))

Idag besökte jag gymmet för lite träning. Det va inte igår...så roligt att vara där. Saknar Anita..i boxen är det mer "ensamt" på gott och ont. Jag blev glatt överraskade över den bestående styrkan....den finns kvar. Det borde den förvisso. Matintaget är mycket och bra!!!!  Men har inte tränat den formen av träning på ett tag!

Isolde och Johan har vart på fotbollsträning. Den enda aktivitet vi har kvar över sommaren...känns ju jättekonstigt ju.
Isidor och jag hann både rita,klistra och jagas genom köket en stund. Lyxigt att få ha mamma helt för sig själv i bland. Han uppskattar det och släpper mig inte med blicken!!!!

Nu ska små barn sova. Mor ska räkna lite...
Sen blir det ...delfinal i ESC, Jubel och fanfar....
Att baka med barn kräver en "bra" dag med mycket tålamod!!!!

Fy,bövelen så gott. Blir bra kvällsfika framför tv det....


Hann ut en stund mellan regnskurarna....regnkappa på!!!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar