Summa sidvisningar

söndag 24 maj 2015

Upptäcktsfärd och vardagsmotion!

Vilken dag!
Sol,glada barn,grill skogspromenad,träning och lek!

Isolde har precis somnat bredvid mig i sängen nu....hon har lekt med kusinen Vera fram tills för en halvtimma. Dom har dansat,ritat,letat nyckelpigor,lekt med Isidor hoppat studsmatta....underbara ungar!

På förmiddagen efter "det vanliga" plocket så packade vi fikakorgen....ut i skogen tågar alla sen.
In i skogen...backe upp och backe ner...hittat djur,pinnar och spår....kilometer efter kilometer...
Jag anser att vardagsmotionen är bland det viktigaste som finns....antar att ni märkt det redan:o). Att smyga in rörelse och motion i vardagen är nyckeln till mycket. Man behöver inte göra så stor grej av saker.....människor över lag rör sig för lite det visar alla forskning. Vi tror vi gör det men det är sällan tillräckligt!
Så därför så förenar vi nytta med nöje allt som ofta. Vi är bra på det....

Avslutade med fikakorgen i slalombacken....flest gånger i den sprang Isolde. Hon har både pannben och bra genetiska förutsättningar...haha. Det är två grundstenar!
Mor hennes står inte för genetiken....jag har sämsta förutsättningar....dock bra grund för muskelbyggnad då jag varit "supertjockis"...det ger starka ben!!!!! Van att bära mycket tyngd....

Sen har vi planat ut i soffan på altanen...grillat och druckit kaffe. Kusinen Vera kom och sen kom kvällen.

Jag åkte till Boxen och körde lyft och chins!
Härligt när man kan öppna upp och vara både inne/ute på samma gång.

Nu ska jag ägna mig åt min man...duscha...äta och ligga i Tv soffan!!!!!!



Min älskade lilla tjej!!!


Dessa är till "mojmoj"...mormor är favorit hos oss!!!!


Älskar denna bild...min favorit!!!

Gänget!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar