Summa sidvisningar

söndag 17 maj 2015

Vilken helg!!!!

Hej på er denna lite mörka söndag...här hos oss är det nästan svart ute. Vi väntar på regnet. Förberedd med tända ljus på bordet!!!

Vi har varit i Vimmerby och hälsat på Pippi och Emil och alla andra. Vi hade tur med vädret och tur med glada nöjda barn....det är ju ingen garanti även om man tycker dom ska vara "tacksamma"....haha!. Jag satt på hemvägen och räknade lite....hur många år vi kan få åka hit . Det blir många år till det!!!!
Jag älskar detta ställe....jag är lyrisk. Brukar skoja om att det är varje barns rättighet att uppleva detta. Lite sanning är det i det.
Vi har kramats med Pippi, sjungt med Emil och Ida,hoppat i höet så vi nös i flera timmar...ätit pannkakor och glass i stora lass. Gungat och lekt i från klockan 10-17 konstant!!!! Ändå oförskämt pigga barn kvällen lång.
Vi sov i vår husvagn och igår kväll fick vi krypa in med täcke och godis och värma oss....det va kallt!
Men så mysigt!

På vägen hem gjorde vi ett stopp på Ikea.....det va en perfekt paus!

Nu i kväll blev det Tacokväll med Johans föräldrar som hade vägarna förbi.

Det sista Isidor sa innan han slog ihop ögonen va "pippi"!

Söndag kvällen ägnar vi nu åt sonens matte!
Jag är inte speciellt bra på matte...men det är Johan tack å lov!

Liiiite trötta föräldrar ska erkännas!

Inte direkt förberedd inför ny vecka. det är tenta-plugg som gäller så det krävs inte så mycket förberedelser......haha!

Hoppas du har det bra!!!!









Vår egna lilla Ida...hon kunde vara nästa års Ida konstaterades det. Haha....







Mina poliser!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar