Summa sidvisningar

söndag 30 november 2014

Bland brunfärg,muskler och julstånd!

God förmiddag denna söndag. Första ljuset är tänt och nu sätter Johan upp våra gardiner i köket...så det blir lite "juligt".

Igår var vi på Fitnessfestivalen i Göteborg. Vi tog tåget och hade med oss dom små barnen. Vi har inte varit där på säkert 3 år så det var roligt. Nu mer lockar inte Fitnesstävlingarna oss så mycket med det gjorde Sveriges bästa CrossFit atleter . Så skön kontrast till glittriga bikini och brunfärg...en t-shirt och magnesium skitiga  tights...långt ifrån glamour. Men mest vältränade av dom alla på denna mässa det våga jag lova. Väl tränad betyder för mig att man är genomtränad...det kan man säga att dessa var.

Sen åt vi bars och jag köpte lite träningskläder.

Älskar mässor,tycker det är roligt. Dock kanske jag inte blir så värst inspirerad länge Jag har liksom sett detta förr..och att "vända skuta" är tufft från att varit i bästa formen till att hamna i vanliga livet igen. Känslan av misslyckade infinner sig för många och hetsätning kan man se på social medier.
Visst har alla dessa slitit som djur för att ta sig dit. DET kan jag tycka är fantastisk även om jag inte stödjer denna form alls nu mer. Skulle aldrig i livet utsätta mina barn och familj för detta, för denna resa igen. Sitta med min matlåda och säga idag äter mamma detta medans ni äter spagetti...kanske man bör varit "I det" och kommit ur det....för att se det. Sen finns det människor som klarar att hålla detta ganska sunt trots allt. Dom är få!
Idag finns betydligt bättre och hälsosammare mål att sträva i mot om man önskar. Mängder av tävlingar där man kan få visa sina prestationer på....men det är ju vad jag tycker.
Jag är livrädd för att forma mina barn när det gäller dessa ideal. Jag och Isolde kollade träningsmaskiner, massage,...och t-shirts med blommor på.
Nu är denna mässa mycket mer än fitness nu mer.....det är en stor skillnad sen förr.

I år har jag nog aldrig sett så mycket ....host och harkel...inte bara tonfisk som ätits om man säger så. Det var bland det mest extrema jag någonsin sett.  Kvinnor med basröst är inte så attraktivt...

Men mycket annat är roligt......bra priser och mycket bars!

Vi gick ganska snart till "Jul på Liseberg". Så mysigt att gå där bland julstånd och blinkande lampor!!!Det var uppskattat och i fick lite stämning!!!!
Kom hem sen och det var trötta barn och vuxna! Innan vi tog tåget hem så gick vi och tittade i skyltfönstren....NK slog på stort igen. Så fint!!!!!!!!!!

Idag väntar vi på Johans föräldrar...

Så klart Johan testar nya träningsredskap!

Grymma starka atleter!!!!

 Underbart...sunda tjejer som tävlade i denna gren. Vilken styrka!!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar