Summa sidvisningar

fredag 21 november 2014

Sköna fredag!


Härligt, äntligen fredag!
Det har gått fort även denna vecka....
Nu är det full fart fart i skolan, nu jäklar har vi fått att bita i på riktigt. Den bästa föreläsaren så här långt gör det hela otroligt intressant. Men nu sitter man med en "bibba" papper och ska bringa ordning igen. Bakterier....sjukdomar....och symtom. Intressant,kanske det mest intressanta då det är sjuksköterskor vi ska bli.
Så nu hostar ni banne mig inte rakt ut mot mig och tvättar händerna med TVÅL ofta.....om vi skulle sköta just det så hade vi minimerat våra magsjukor bland annat. En sån enkel grej....dom rackarna överlever dock det mesta när dom väl fått liv.

Jag pluggar, jag skriver...stryker över.

Har inte så mycket att dela med mig av...
Vi ska nu advents fixa här hemma och baka i helgen.

Annars ska vi ta det vääääääldigt lugnt! Känns som det varit mycket denna vecka och jag får alltid passa mig för "stress". Det är inte det minsta bra för mig.....
Idag har jag redskap och knep för att inte hamna i den stress som jag hanterar sämst. Blivit jättebra på det. ta dom där små stunderna. Sen är jag bra på att säga NEJ...
Känner direkt när det är STOPP....då är det STOPP!
Då rensar jag i allt som inte är nödvändigt och gör saker jag BARA mår bra av ett tag.
HÄR är min träning räddningen. Det är för mig avkoppling i sinnet....inte kroppsligt!
Sen kan träning bli ett stressmoment i sig, det stadiet har jag passerat tack å lov. Det kan jag pricka av..

Nu ska jag fortsätta här...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar