Summa sidvisningar

tisdag 18 november 2014

Hur är det möjligt!!!!???

Godmorgon i denna grå morgon! Nu kan det väl omöjligt bli gråare i alla fall.
Igår kväll när dom somnat så satt jag med min Mikrobologi bok...blev alldeles svettig på överläppen och började fundera på HUR vi ska överleva allt...alla smittor...på huden...i kroppen....i magen...i lungor och i hjärta!!!! Gode tid vi måste ha tur känner jag!!!!
Men så intressant att jag slängde en blick  på klockan och den visade närmare halv tolv.

Nu har jag fått"lappen" på dagis  i min hand igår...lappen om ledighet under jul! Hur är det möjligt,hur gör folk.....??? Det som slår mig är ...KAN folk alltså vara lediga från den 22 december till den 6 januari hur som helst? Alla kan ju omöjligt jobba på ett jobb som "jobbat" igen allt detta....vårdfolket...affärsfolket...studenter....hur gör dom???
JAG kan i alla fall aldrig i livet ta den ledigheten...2 tentor hägrar efter jul!!!!
Det betyder inte stängt dagis men stängd avdelning med fröknar som inte alls känner barn på samma sätt....nu påstås det att dom inte är hel "okända" för barnen...men ändå inte nån man känner speciellt väl....en liten 2-3 åring behöver nog känna dessa väldigt väl anser jag. Inskolning vi ägnat oss åt på 3 veckor som är så viktig spelar under jul och sommar inte så stor roll alls.....hur är det möjligt!!!!!. Ni vet sen tidigare att detta provocerar mig nåt så till den milda grad..... Det gör ju att vi känner att vi MÅSTE ge våra barn ledigt...det förväntas lite av mig!!!!
Varje jul...och varje sommar.....samma visa varje gång!
Orkar inte ens strida i detta mer...jag har gett upp det...jag har ifrågasatt .....

Nu ska jag läsa en eller två sidor om Sepsis innan bilen rullar med mig och Anna i till Skövde!!!!!!





2 kommentarer:

  1. Jodu det retar gallfeber på mig varje år med. Tradition nu! Suck!

    SvaraRadera
  2. Så synd att vi ens ska behöva fundera över hur vi ska lösa det varje år. Tråkigt!!!!

    SvaraRadera