Summa sidvisningar

onsdag 19 november 2014

ETT VG!

 Igår kom Tenta resultatet, jäklar som jag skakade innan jag loggade in....varit så beredd på en omtenta att det står med röd penna i min almanacka den 13 dec...OMTENTA! Då får jag se ett prydligt VG i "Folkhälsokursen...ett VG...hur är det möjligt?? Idag hämtade jag den och det visade sig att jag skrivit fullpott på allt utom dom första 3 frågorna som jag inte hade en aning om....såååååå skönt!!!!!!!!!
Där satt även den och nu börjar det plocka på lite högskolepoäng...
Mannen min här hemma...pappan i huset va efterlängtad!!!
I kväll tog han med glädje över läggningen och jag lämnade med glädje över den. Jag sköter den till 99% men nu ska vi försöka dela mer på det...för allas skull!
Jag är trött i huvudet av dagens föreläsningar. Man bli ganska trött av att hålla fokus hela tiden....men sååå bra det är. Min mamma säger alltid att jag säger så om varje kurs...för jag tycker detta är otroligt roligt att plugga.Mina kursare som bara har sig själva att tänka på skakar på huvudet och undrar hur man löser det. Det handlar om planering och prioriteringar...det handlar om vilja i mycket hög grad också. Det är väl klart att det är tufft många gånger....värst är när barnen är sjuka. Då är det jobbigt tycker jag! Annars tycker jag det går bra och är inte så skrämd av det. Nu vet jag att vår termin 3 ,alltså nästa termin blir den tuffaste...ställer in mig på det!

I kväll har vi varit på gympa, Isidor springer sig svettig...
Nu är kvällsmaten uppäten och jag ska sätta mig med dagens anteckningar....

Idag blev det ett snabbt gympass. Men eftersom jag tränar själv så var det 35 minuter effektiv träning utan vila. Då blir det bra! Man ska inte underskatta dessa kortpass....jag tycker det är utmärkt! Jag har tränat på gym i 20 år och tycker inte längre att miljön är den roligaste som finns och mitt syfte är träning för DET är det roligaste som finns.Dom fösta åren gick det mest ut på att gå runt och vara snygg...då var vi ett "gäng" som ägnade oss  åt det, men också en del träning!!!! Haha...

I morgon får jag åter igen träffa efterlängtade Marika som varit i Thailand i 2 v....och får komma hem till detta mörker och direkt bita tag i moraxella och pneumokockerna.....jag är i chock över vad som kan drabba oss och hur sjuka vi kan bli...jag är också i chock över min Tv kväll igår...fick på Paradise Hotell!!!!!! Fick fråga Anna 21 år idag om det är sååååå det går till nu för tiden...bär man sig åt så här??? Det va bland det värsta jag sett i ett program som vem som helst kan följa.....i chock var jag.....eller börjar jag bli så gammalmodig att jag inte förstår att det är så här det går till!!!!! EN liten "fjäril" i rutan hade dom satt för att inte se rakt upp mot halsmandlarna på denna lilla flicka...denna lilla flicka som  säkert har  både en mamma och pappa som vrider sig varje kväll (nää dom får inte titta,må nån förbjudit dom)...denna lilla tjej har ju en gång haft röd julklänning och bakad pepparkakor hemma i köket.....vad händer med världen....och våra flickor, dom har sannerligen tagit plats!!!!!!!!

Nä, nu till lite matprogram i stället....det är mer min stil!
Mösstider.....skönt för mig som inte orkar fixa nåt hår på morgonen!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar