Summa sidvisningar

torsdag 14 juni 2012

Dagens Bästa!!!!

Skolavslutning på morgonen...och precis som vanligt grät jag under Den Blomster tid nu kommer. MEN mest grät jag under Stipendie utdelningen.....

Att ha barn som får kämpa och slita hårt i skolan idag kräver mod,styrka och envishet. Att inte ha det lika lätt som andra.....
Skolan idag är på tok för tuff för väldigt många...detta kommer jag stå fast vid. Skolan är för teoretiker. detta är för mig kosntigt då vi lever i ett mordent samhälle. Att då ha det "besvärligt" med just teoretiska ämen gör ju att dessa snabbt som sjutton kommer efter.....åtgärdsprogram EVK mm. Men bakom allt detta står det ju handfallna föräldrar som kämpar och sliter,gnäller och tjatar på dessa barn /ungdomar. Samvete är väl grusat men man vill att dom ska lyckas.
Att man sen kan meka bilar, dansa,eller sjunga bäst i klassen spelar inte såååå stor roll i grundskolan....

MEN idag grät jag så jag hicka...när en tjej som jag vet kämpat sen 2-3 klass med läsnning och läxor. Jag vet en mamma som kämpat lika mycket...suttit på dessa möten, velat ha hjälp....bekymmrat sig  och oron vet inga gränser.
Idag tog hon i mot ett stependie i BÄSTA STUDIEPRESTATION!

Har nog aldrig skådat stoltare mamma...med all rätt!!!

Vissa förtjänare det mer än andra....Så är det!!!!!


Nu ska jag snart ge mig av för att fota inför balen i kväll!!!!

Mycket fina bilder kommer sen!!!!

4 kommentarer:

  1. åhh jag sitter med gåshud å läser...du har SÅ RÄTT i de du skriver. Har en bror med dyslexi å jag vet hur länge å mycke han kämpa i skolan å inte tala om hur mycke vi andra fick stötta å hjälpa...å sen när han börja gymnasiet i tidaholm så fick han sin "diagnos"....han blev en helt ny människa!
    Vet inte om personen ifråga har samma problem, men med eller utan dyslexi så är skolan tuff i dagens läge. Usch, vet inte hur man hade klarat sej i dagens skola!?! Å jag förstår hur stolt mamman va...ser riktigt hennes glädje framför mej! ha en bra dag, kväll å snart helg, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, det är tufft idag! Kan bli riktigt förbaskad på detta jagande efter att uppnå mål...till och med riktigt små barn! Hoppas du mår bra!!! KRAM

      Radera
  2. Så sant så sant!! Känner mig stoltast i världen idag(Andra dagar med så klart över alla sina barn) men känslan i dag var enorm)Du skriver så tårarna rullar!! Kram och hoppas vi kan ses snart!!

    SvaraRadera
  3. Älskade Du!!!! Jag grät så mycket på vägen hem att linsen nästan for ur!!! Vilken bedrift...vilken kämpe!!! Och vilken morsa...och farsa så klart!!!!!! KRAM

    SvaraRadera