Summa sidvisningar

lördag 2 juni 2012

Jag tänker inte inte vara lycklig sen....



Pratade vikt och träning med några mammor. Att slita med sina gravid-kilon är ingen barnlek. Konstigt nog är råden flest från dom som ALDRIG behövt jobba med det.  Tyvärr så är det många med mig som tänker...BARA jag tappar dessa 10 kg så blir ALLT bra! Precis som lyckan endast sitter i sladdret på magen eller tjockleken på rumpan. Så är det ju så klart inte....och det tog mig 5 graviditeter att inse att "sen" inte är "nu". Nu är vi lixom där vi är! Så mitt tänk där har ändrats.....Jag ser just nu ut som jag gör, men det betyder inte för mig att jag inte är EXAKT lika lycklig som när dessa kilona sen är väck. För det ska dom!!!!
MEN jag kommer må bättre i mig själv utan kilona...det VET jag!

Samtidigt som min kropp är så förbaskat fantastisk. Tänk att denna kropp burit 5 barn och lika många förlossningar. VAD förväntar jag mig???? Att jag ska se ut som en 20 åring utan barn och endast sig själv att tänka på och möjligen en katt? TÄNK va orättvist det vore ....mot 20 åringen!

Min kropp har ju varit uthyrd i 45 månader och så lite amning och "tiden efter" tid på det......

Jag är glad att kroppen ställt upp på detta utan några större problem. Återhämtat sig snabbt och funkar bra!
Det har gett mig 4 prinsar och 1 prinsessa. OCH jag är fantastisk på att föda barn...nästan proffs!!!!!


Nu renoverar  jag min kropp efter detta ....i form av träning och bra kost. En investering för framtiden!!!!!

Men Lycklig det blir jag inte sen om jag inte redan är det....OCH det är jag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar