Summa sidvisningar

onsdag 22 augusti 2012

Sista orden....

Denna lilla "olycka" som hände på vår nya fantastisk fina skola, som kostat så många miljoner att det är en overklig siffra. Att nu denna "pampiga" ,fina skola blev lite grusad av måndagens lilla incident är inte så mycket JAG kan göra nåt åt. Jo, möjligen att jag höll tyst ,log och sa att "det va ingen fara". det skulle KUNNA varit min grej annars....men inte denna gång. Vi har blivit uppringda och tillfrågade om vi kan uttala oss om detta. Vi har funderat,pratat och funderat igen....Vi som "familj" vinner inget på varken det ena eller andra. Vi va med om det och det går inte göra nåt åt det. Men hade inte vi uttalat oss hade andra gjort det!

Med lite distans till det hela så känns det ändå bättre idag. Jag kan se något klarare...

Jag har varit så arg att det inte varit hälsosamt för mig......
Tror vilken förälder som helst kan förstå det.
Man åker till en invigning till Sveriges finaste skola...Timotje kommer dit....Isolde har bytt om till  klänning och det ska bli en så rolig grej. Vi ska få se skolan som brorsorna ska gå i.

Sen byts detta härliga skratt ut mot total dödsångest-skrik.
Man ser sån fullständig panik i en 3 årings ögon....man kan inte skydda,hjälpa och inte ens trösta.
Det är väl klart att man blir ARG!
Något annat vore väl underligt!!!

Tycker vi ändå har hållt oss lugna och sansade....utåt!!!
Försökt att välja ord med omsorg när man pratar med männsikor.....

Idag kom ett blomsterbud, det va en fin gest!

Ett Fb-meddelande från killen som sköt raketen...honom är det på riktigt synd om!!!!
Han gjorde det som förväntades men det gick fel.
Han kunde inte gjort annorlunda.....möjligen vägrat!
Men så funkar det ju sällan....

Det va en olycka, det va olyckligt.....det va inte meningen....det skulle vara en "kul grej"...SÅ KLART. Det förstår jag oxå...men inte min  3åring.

Timotej får vi se nån annan gång...skolan hoppas jag vi får chans att se snart.

Sen finns det väl mängder av saker man ändå är så förbannat på...det skulle ju inte ske.
Men energin behövs till annat...finns männsikor som kan det där bättre än att vi ska lägga tid på det.


Läkarbesök är nu gjorda....

Nu går vi vidare....Njuter av att vi fått Sveriges "snyggaste " skola. Ett jättejobb från alla inblandade!
Mina barns skola och jag hoppas dom kommer få det bra där....

Där sätter jag P U N K T




1 kommentar:

  1. Tycker det är så bra av dig att trots det ni fått vara med om ändå kan se det på ett klokt och moget sätt Ditt hjärta är av guld.

    SvaraRadera