Summa sidvisningar

torsdag 23 augusti 2012

Träna sig PIGG!

Hemkommen från ett par pass. Spinning& Easyline. Kombinationen är oslagbar enligt mig och väldigt många andra. Idag fick vi alla svettas "floder". Även "instruktören" fick sin del av "floden". Jag har hållt på i många år som instruktör och tycker fortfarande det är så roligt, Kanske till och med roligare nu mer, då man känner sig så lugn i den rollen. Trygg och säker. Att vi sen har ett fantastiskt gym i vår lilla stad gör det hela än mer roligt så klart!!!!
Preciiiis så här anser jag att ett gym ska vara.Rymligt....snyggt och trivsamt. Här är det verkligen "vi är som vi är" gym, Vilket är skönt för alla. Instruktör som medlem!!!!
Nu mer är det motionären som är majoritet...."gym" folket som för 10 år sen dominerade våra gym och förstörde "ryktet" bland många gym existerar knappast längre. Jag har väl själv varit med i den svängen och la tusentals kronor på kläder för att va "skitsnygg" på gymmet, men tränade oxå hårt och vågade svettas.det är inte självklart nämligen :o))).....Visst finns dom gymmen kvar men långt här ifrån. Tycker det är fantastiskt att Berit 67 år och Sara 18 kan vara med på samma pass och tycka det är lika kul. Då har man väl kommit långt ???

Men gravida magar lyser ganska mycket med sin frånvaro.....men det kan ju ha många orsaker. Men mår man bra så är det så många fördelar med gravidträning. Att stärka upp och hålla kvar lite styrka i en kropp som är behov av det mer än någonsin!!!!


Va så sliten här under eftermiddagen, vi låg i soffan och bara rulla runt Isolde och jag. Kolla Tv och drack kaffe.
Lite luft fick vi på en liten promenix. Det blåste så och jag tänker alltid på dessa män som har "överhänget" på skallen en sån här dag......för mitt eget "barr" stod som en kvast.

Tänk att träning kan få oss och bli så pigga.....Vilken energi man faktsikt laddar hela sin kropp och knopp med.  Tänk vad lite som egentligen behövs.....Tänk om alla förstod viken av detta. Då tror jag många sjukdomar faktsikt skulle helt försvinna!! Mer "träningsrecept" åt folket!!!!!!

Isolde och Johan är ute och går med vår nya JOGGER. Johan skulle nog kolla till "Military Training" gänget. Han stod över i kväll.....Isolde behövde lite pappa-tid. Det va tydligt!!!!!

Själv kllar jag Robinsson med ett öga........

Min husmors sysslor är fixade för dagen!
Diskmaskinen "glömmer" jag med flit.....
Kolla in mössan....dom kommer snart finnas att köpa här via min Blogg!!! I  olika fäger och utförande!



Lilla "ruffs" har hållt igång !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar