Summa sidvisningar

torsdag 26 juni 2014

Ingen självklarhet....

God kväll! Vilket oväder det blev här idag. Kunde titta ut från KSS och himlen va svart/lila och sen brakade det loss.

Nu är jag ledig till lördag eftermiddag. Ska bli skönt. Barnkalas planeras och även släktkalas...
Nu jobbar jag bara 2 veckor till sen anser jag mig ha en välbehövlig semester. I går när jag jobbade ramlade jag ut ur en förlossningssal med tårarna stigandes i ögonen. Nu börjar dom bli vana vid mina känslostormar men då och då händer det....jag blir så berörd att jag inte kan vara proffsig nog utan blir tårögd och måste samla mig lite. Dom erfaren barnmorskorna säger att det inte är det miiiinsta oproffsigt....haha!Ibland är det så där vackert och fint så man kommer minnas det till döden känns det som. Igår va det en sån upplevelse. Vi får aldrig tro att barn är en självklar ingrediens i vårt liv. Inte det minsta självklart....men om man har lyckan att få barn efter långt kämpande så känns det i ett helt rum.

Efter jobbet så visade hemmet mig att det behövde städas. Skönt att ha det gjort så jag inte behöver börja min lediga dag med det. Även en tur till ICA med två alldeles för trötta barn har vi också fixat. Kan tycka det är en mysig grej att göra tillsammans...storhandla! Nu känns vi lite redo för helg och för mig jobb-helg!

Idag blev det vila för mig. I morgon blir det träning igen....tycker jag gör det jag ändå hinner i träningsväg. Får nöja mig så och växla upp lite under ledigheten!

Där kom min man hem...jag ska slå igen datorn och ge honom min tid en stund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar