Summa sidvisningar

måndag 9 juni 2014

Plant läge!

Tror det är få tillfällen i livet jag upplevt denna totala kraftlöshet. Jag jobbar mycket och länge och vi har MASSOR att göra...fötterna värker och benen är stumma. När jag väl är hemma är jag heeeeelt färdig. Somnar så fort jag går ner i varv. La mig lite med Isidor i soffan för att lukta gosig sommarnacke...och somnade som en stock. Just nu både tråkig mamma och fru....
Att orka nåt mer än att vara är omöjligt nu...jag vänjer mig nog snart. Kroppen hamnade i chock från att ha varit i plugg-läge. Umgås med någon orkar jag inte (förlåt mig) men man ger allt i detta arbete ...hela sig själv och arbetet är så socialt att man orkar lixom inte med mer....

I morgon är jag ledig. Uppskattas! Underbart skönt....
Nu har jag tagit mig i kragen och rensat i kylen och städat av...kör några maskiner tvätt och har nu hamnat i plant läge ute i soffan på altanen. Tänker inte sätta mig vid Tv. Ska hämta mig en skvallertidning och inte göra nåt mer.

Sommaren verkar vara här för att stanna ett tag!
I morgon ska vi nog ge oss iväg till nåt badställe med en fika korg och filt.

På torsdag slutar pojkarna skolan och ett långt långt sommarlov väntar. Välbehövligt i år tror jag.
Min semester startar v.29....i år blir det lång! Som det ser ut just nu varar den 6-7 veckor. Därför är det helt okej att jobba mycket nu känner vi....

Idag satte jag mig ute på min lunchrast och fick ta del av glädje. En mamma och papp kom förbi med en liten kula på magen...hon ringde sin mamma och storgrät....hon berättade för henne att hon väntade en flicka efter 3 pojkar....just varit på ultraljud. Jag log och tänkte att varaje barn är en gåva, men visst är det roligt att även ta del av flickvärlden...det kommer jag aldrig ljuga om.

I går kväll....jag dricker varken vin eller öl men en kall smoothii på altanen duger bra för mig!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar