Summa sidvisningar

torsdag 19 juni 2014

Ledighet!!

Jag tycker inte direkt det är toppen att jobba kväll,vara hemma runt 22.45 och veta att larmet väcker mig vid 05.15. Idag vaknade även Isolde denna tid men verkade somna om. Jag smyger ner men varenda gång så går jag på "den där brädan" som knakar i sovrummet.
Åter en rolig dag på jobbet,men nu vaknas det 3 dagars ledigt. Skönt!
Vi har funderat och pratat om Midsommar om vi skulle åka iväg med husvagnen men kom till slut fram till att vi åker till Liseberg i morgon. Känns som det kan vara en bra dag för det. Samtidigt som det känns lite tråkigt då Midsommar är en fin högtid med dans runt stången och små grodorna. Jag älskar att bjuda hem folk och fixa inför det...men i år så bestämde vi NEJ....inte i år. Vi har inte skapat några direkta traditioner kring midsommar så då kan man känna sig ganska "fri".

Ska bli roligt att åka till Göteborg. Äta lite gott och ha det mysigt!

Vi firar Midsommar på Midsommardagen i stället och efter dagis så storhandlade vi inför detta. Exakt samma tanke som resten av år stad, med två trötta barn och en hungrig mor kunde detta blivit lite som en katastrof, men det gick bra för oss alla inblandade! Det blir så klart färskpotatis och sill,jordgubbstårta och västerbottenpaj!!!!
Känns som en lugn och skön midsommar, tid för lite återhämtning och ta igen lite förlorad tid med både man och barn!!!!

Johan jobbar i kväll och jag kände lite för en Tv kväll i soffan. Men sååå dåligt på Tv. Förstår att det inte är Tv vi ska prioritera under sommaren. Jag kan tycka det är så skönt med Tv...man behöver varken tänka eller anstränga sig!

Har en dator och Netflix så jag klarar mig säkert!
Färdig jobbat och på väg hemåt....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar