Summa sidvisningar

tisdag 10 juni 2014

Sovmorgon och sol i sikte!

Jag kom som vanligt i säng för sent i går. Jag kvicknade till sen och satt ute länge. Känns att jag börjar bli gammal. Uppskattar att titta på en fågel...igår gick jag och luktade på våra syrener...det känns tantigt. Haha.

Fick sovmorgon idag och vi vaknade strax innan 8.00. Nu känner jag mig som "ny". Inte ens värk i mina leder...jag har reumatism och ibland...typ en gång per år slår det till. Kände att det va lite på gång nu i pingst. Nu känner jag inget alls. Den sjukdomen påverkar mig inte alls längre..tänker inte ens på den. BARA när den slår till. Stress är min fiende i detta! Jag försöker att inte hamna där men ibland gör man det ju varken man vill eller inte. Man kan inte gå omkring med målet att aldrig hamna där...vi påverkar ju inte allt själva. Men det jag kan göra ..det gör jag. Säger nej till mycket, tränar och försöker äta bra av allt. Inga förbud ..DET stressar mig! Har bantat hela mitt vuxna liv. Många gånger för jag behöver det. Nu har jag fått nog!!!! Man kan gå ner i vikt utan att banta eller fixera sig, utesluta saker och äta lite. Finns bättre sätt för mig!
Sa här om dagen till en vän rakt från hjärtat -Fan,så trött jag är på hysterin! Knäcker ju snart hela vår befolkning. Just så känner jag ibland när jag läser bloggar eller kollar instagram. Kan vi inte bara använda sunt förnuft....folk har hamnat i olika läger och blir osams om saker som rör mat. Då dööör jag nästan. VEM säger vad som är rätt och fel. Lite som att alla skulle komma i samma jeans..olika kroppar.
Ska jag säga tänker ni???? Som tränar jääääämt...för så upplevs jag. Till saken hör att jag inte alls tränar så mycket men jag tror att träning är superviktigt för oss alla. Tror dock på vanligt mat där allt finns med. För mig vanlig mat...för mig kommer ALDRIG ALDRIG potatis vara "fel"...jag äter det jag mår bra av. Mår inte ett skit dåligt för en glass eller pasta. Men mår inte bra av FÖR mycket heller....
Jag har balans idag...det är jag glad för. Det tog sin lilla tid..men det gör inget!

Idag åt vi frukost på altanen. Hur mysigt som helst!
Nu är det "Sommarlov" på Tv och Isolde sitter klistrad.
Snart ska vi åka och bada....
Ha en fin dag...på jobbet eller i solen!
SOL I SIKTE!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar