Summa sidvisningar

tisdag 17 juni 2014

Olika öden och olika liv

Vissa dagar på mitt sommarjobb på Förlossningen är speciella. Man möter så många olika öden...ibland så man inte riktigt kan tro på hur det är. Vi lever olika liv, med olika förutsättningar och med olika värderingar. Man möter unga människor, trasiga  människor,lyckliga, olyckliga....det kan vara tufft ibland. Ofta händer det mig att jag bara vill hålla om...krama om....

Efter en ganska hektisk arbetsdag så möttes jag av småttingarna i trädgården. Vi åt jordgubbar och drack kaffe innan både mor och far slumrade till nån minut i soffan. SEN va det grillfest på dagis,idag Isidors grupp och i morgon Isoldes. I morgon rycker mormor och morfar ut och är sällskap på grillfesten.
Ett par grillade korvar med lite gräs och sand slank ner.

Sen va det bara att duscha barn och lägga barn.

Kvällarna går riktigt fort just nu. Än så länge är det dagis och jobb och vi försöker hålla i rutinerna här med läggning. Allt för att dom ska orka långa dagisdagar och tidiga mornar. Jag ÄLSKAR rutiner. I augusti sen då allt vad rutiner heter är bortblåsta så brukar jag längta till ordning och reda igen men kvällsrutiner och matrutiner. Tror de flesta mår bra av rutiner. Men gillar också den där sommarkänslan då man inte behöver varken upp och i väg eller bör lägga sig tidigt...

Johan har åkt och tränat. Jag har satt mig vid Tv. Nu är det dags för kvälls-röj och dusch efter att säkert sprungit en mil denna arbetsdag!!!
Det får klassas som dagens träning idag!

Nu närmar det sig 5 årsdagen!!!!

Hårfager!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar