Summa sidvisningar

måndag 28 maj 2012

Bildelar och Tv kväll.

Tänkte jag skulle "dra mitt strå till stacken" idag och erbjöd mig åka till Skövde och hämta vår bilnyckel på verkstaden och köpa nån....styrstag eller vad det hette. Tycker synd om Johan som varje vecka utan att gnälla det minsta tillbringar mycket tid i bilen.
Jo, då.....starten blev kaotisk!
Båda barnen "ballade" ur innan vi satt i bilen. Isoldes söm på strumpan ställde till det och Isidor ville inte sitta i bilstolen. Svettigast va nog Johan...han som skulle åka till jobbet!
Men med inställningen...KAN bara bli kaos så åkte jag trots lite skrik i bilen.
Tystnade snabbt och båda somnade. Isolde hon är nöjd bara vi köper en glass och Isidor är nöjd om han får hänga på min arm. Kan hända min höger biceps växer till sig ordentligt nu.....efter dessa månader.
Gick jättebra men nån styrstag fanns inte att köpa...så vi kom hem utan.
Va inne på Babyproffsen och kollade lite...Vill ha en Färg&Form filt i gult till Isidor. Kanske man kan önska honom i doppresent då jag INTE  (Isidor) vill ha massa minnessaker som ändå bara läggs någonstans.

En sväng till Konsum när vi kom hem...jag vet inte säkert men jag tror vi kan tillhöra dom som gör åt med mest TOAPAPPER i veckan. Jag börjar undra VAD dom gör med toapappret här...

Sen har vi bara myst jag och Isolde. Isidor har mest varit hungrig och ätit.
I morgo ska han vägas och denna gång tror jag han gått upp regält. Han börjar fylla ut sitt skinn lite. Hoppas dettta nu.
Han går under namnet "Tunn-Tarmen"!
Eller "minivåfflan"...då skratta Isolde så hon nästan kissa på sig idag!

NU sover båda.....jag sitter i soffan och dricker youghurt!

Kvällen kan bli min...om ingen vaknar nu och vill ha mitt sällskap!


En ganska stillsam promenad hem idag. Man får inte ha bråttom.....


4 kommentarer:

  1. Saknar bara att du aldrig ger nån feedback på kommentarer du får från dina läsare :(

    SvaraRadera
  2. Så sant så!!!! Trodde nu det fanns nån inställning där jag kunde svara. Men går ju göra så här...så klart!!!! TACK för påminnelsen. Nu ska här svaras //SOFIA

    SvaraRadera
  3. Härligt med positiva människor som vill lära sig nytt :))

    SvaraRadera
  4. visst är det så....bra att lära sig nya saker!

    SvaraRadera