Summa sidvisningar

måndag 14 maj 2012

Livet på landet....

När jag träffade Johan som är från Borås så tyckte han jag bodde på landet! Vi bor i en liiiiiten stad kan jag hålla med om. Men landet vet jag inte.
Hur som helst så är "livet på landet" skönt!
Jag trivs bra med "hemmafru" livet. Nu är Isidor så mycket nöjdare och allt blir ju lättare.

Visst kan dagar då det som idag blåser storm och är tråkigt väder kännas långa.  Att roa barn från tidig morgon till kväll kan vara en heltidsuppgift som kräver en Ängels tålamod. Något man som normal människa inte alltid har. Isolde är annars en enkel tjej som finner sig i det mesta...dansar lite,ritar lite,kollar tv en stund,byter om lite, äter ett äpple, kramas&pussas en stund.......
Tvätt,städ och hemmafix står på dagens "Att göra". Tycker det är ganska okej sysslor förutom plocka ur diskmaskinen. Avsyr den uppgiften!!!!!
Gillar att tvätta men tycker det är trist att få kläderna i sina rätta garderober sen.
Men känslan att "bli klar" är inget jag längre stärvar mot. Allt detta är ständigt pågående på nåt vis.



Just nu ritar jag prinsessor oxå mellan skrivandet. Isolde verkar impad av min konsttalang....tackar för det :o)))

Isidor har somnat nu i sin säng. Jag hade tänkt göra ett storröj i köket och diska ljuslyktor och sånt där. Men när jag väl börjat med det projektet så kommer han vakna...undrar varför det ALLTID är på det sättet. Eller när det vankas mat.....

Men först lite gos med min favvortjej!




2 kommentarer:

  1. Vi är en hårig familj :o) men är sugen på att klippa av det nu! //SOFIA

    SvaraRadera