Summa sidvisningar

tisdag 12 februari 2013

äntligen hemma!

Hemma igen med en mycket sliten ISIDOR. Han ser ut som en slö fågelunge....
Blev en lång tråkig dag i går. Han började spy en gång på förmiddagen....hostade så jag trodde han satte i halsen. Nån timma senare va det Full action här . Han badade 2 gånger och duschade 3. Jag va nerspydd x antal gånger. Vid 17 tiden åkte vi in. Blev inlagda direkt då man inte visste om det va nån magsjuka eller "annat".  Han sondades över natten och har aldrig vägt så mycket som i morse...haha!

Idag fick vi svar...3 olika magvirus hade han dragit på sig. Vi vet att han drar på sig saker lättare än andra med detta va väl inte väl häftigt. Väldigt ovanligt att man tar imot 3 virus....Men han åt och kissa så vi drog oss hemåt på eftermiddagen. Han är fortfarande slö så nu är jag lite nojjig här!
Jag är så gräsligt trött...Vi köpte SEMLA på vägen hem. Ååååå så gott det va och som jag lääääängtat!!!!!

Sov en stund här på eftermiddagen. Eller däcka...vet inte skillnaden idag.
Jag brukar hålla mig ganska långt över ytan trots allt men denna gång va det tufft.
Han är så klen,han är så känslig....klart vi är oroliga.
Han utredning är inte klar än, detta va väl det sista han behövde.
Men nog om det....Kloka Annie skrev på FB en gång...."Det är HUR man tar saker som räknas". Och det är sant. Man väljer..VI väljer att se det för vad det är. Han piggnar snart till..Hoppas innerligt att vi andra slipper.
OCH skönt att jag ÄNTLIGEN fått lite klarhet i saker...På FB skrivs det om 48 timmars regeln och den ska hållas...MEN INGEN smittar utan symtom!!!! Alltså jag eller Isolde smittar inte då vi inte är sjuka. På nåt vis har det börjat låta som alla kan BÄRA på smittan. så är det INTE. Man smittar när man har symtom!!! Jag har förhört både barnläkare nu och Bssk.
Så nu är det handhygien delux här!!!!

Hoppas han blir pigg till sin 1 årsdag.
Vi ska baka en MINI tårta i morgon till honom.

Så ligger landet hos oss...familjen sliten!
Men det finns dom som har det värre än så här.

Fick mina me&I kläder på posten. Åååå mina yogapants blir min min kostym. Så bra dom va!!!!!!

Nu ska jag lägga mig i soffan!!
Vänta på min man.....och kolla TV!





7 kommentarer:

  1. Stackars lillgossen. Hoppas nu verkligen att han piggar på sig det lilla knyttet! Jag ska inte lägga mig i, men om han nu är så superkänslig som han verkar vara kanske man får stanna utanför shoppinghus osv? Bara en liten tanke! Vet att det är urjobbigt att inte få se folk och känna sig instängd, men jag menar att just nu när det egentligen är som värst med alla bassilusker kanske man ska tänka sig för en gång extra innan man tar med honom till affärer framförallt!? Tyvärr tar inte alla sitt ansvar att stanna hemma när dom är sjuka o då smittar det ju massor!
    En sak till som jag fått reda på är att handsprit INTE tar kol på kräkbakterier enl nya studier! Shit, jag liksom du som överdoserar sånt för att man tror att det är bra, och det ÄR bra mot andra bakterier men just mot kräkbakterier hjälper det inte utan det är TVÅL o VATTEN som gäller! En stor styrkekram till dig o din fina familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo,så kan man ju tycka kanske...att vi borde isoleras. Nu har vi i samråd med flera olika läkare fått till oss att vi nu mer INTE ska isoleras alls. Han ska vara med som vilket barn som helst. Men under en period så va det lite annat. Nu finns det ju ganska många i denna familj som vi inte vet vart dom kunnat få nån smitta från. Och jag tror inte just min shopping gjort honom sjuk. Är ju inte riktigt så det funkar tack å lov. Men man kanske inte ska vara i barngrupper just nu..Tack för din omtanke!!!

      Radera
    2. Jo,då handsprit ska användas vid kräksjukor fick jag reda på idag....men tvätta händerna är nog minst lika viktigt!

      Radera
  2. Förlåt om jag la mig i fina Fia jag menade alls inget illa! Klart ni vet bäst om ni ska hålla er i isolerade! Ni måste ju ha bästa kunskapen nu med all läkarkontakt! Jag skäms lite för det jag skrev men menade ABSOLUT inte illa utan skrev bara för omtanken om er. Är så glad o tacksam att vi får följa er härliga familj! Din blogg är bland de bästa jag har att följa! Och din otroligt fina familj ger mig gåshud! Att få till en så fin blandning mellan stora o små barn, samt träning, mat, shopping, vänner...ja allt! Looova mig att aldrig sluta blogga! Och än en gång FÖRLÅT!
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina du,ingen fara alls. Men ibland är man så mottaglig. Som igår,jag va så sliten,ledsen och trött och tog bara så där illa vid mig. Man är så sårbar med sjuka barn. Man behöver inte mycket till motgång. Ingen fara...KLART jag ska Blogga vidare!!!!!!!

      Radera
  3. Behöver ju inte fara omkring överallt där det är stora folkmassor, såsom. affärscentra, barngympan, skolor mm.
    Svaret på kommentaren ovanför, har du själv skrivit det sista inlägget och gett dig ut för att vara den anonyma....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i. Nu har ju Isidor klarat sig väldigt bra sen december. Vilket känns skönt. Jag förstår inte vad du menar riktigt, utgett mig för att vara anonym...hur? Vad? Hänger inte med riktigt....:o) Ha en fin kväll!!!

      Radera