Summa sidvisningar

fredag 1 februari 2013

Semle-Bak!

Tänka sig....jag har dragit ner liiite till i vikt.....min vägdag blir fredagar nu! INGEN vägning innan dess.

I eftermiddag ska vi FIKA. Jag bakar SEMLOR!
Söta Annie la ut en recept på FB igår som jag nappade på.
Nu ska här testas,dom är i ugnen nu.

På förmiddagen va vi på berget med Isoldes dagis och åkte skidor. Så söta dom va...haha. Jag är så sugen på att testa.

Sen kom Victoria hit och shoppade loss me&i kläder. KUL!!!

Isolde och Johan har åkt till badhuset och jag kan förbereda både fika och kvällsmat,lägga in ordrar...OCH Blogga! :o))

Jag ska köra mitt 3:e spinningpass i kväll för veckan. Lördag och söndag kan det bli VILA då Johan i morgon åker till Dalarna på Bröllop för sin kusin. Vi har ingen barnvakt nattetid till Isidor så jag blir hemma med dom små. I morgon ska jag åka till Skövde och köpa pärmar mm så jag får ordning på Me&i grejerna!

Nu väntar vi på brorsan här......hoppas hans vecka varit bra.

Längtar tills i morgon...GODIS OCH MELLO!!!!
Ni fattar.....Ååååå,jag är lycklig ända in i själen!!!!!!

Isidor ska läggas tidigt med 2 vällingflaskor i magen och Isolde får va uppe......Var sin godisskål och soffmys!!!





250 g lättkesella
1 dl havremjöl
1,5dl mandelmjöl 
1 tsk bakpulver
2 msk stevia strö
1 ägg
Blanda alltihop. Klick ut 4 bullar
Grädda i 175 grader i 20-25min

mandelmassa
1,5dl mandelmjöl
1,5 msk stevia strö
1,5 msk mjölk
Blanda och låt stå en stund

Kesogrädde
250 g minikeso (eller lättkesella)
1/2 tsk ekologiskt vaniljpulver
1 msk stevia strö
Kör i mixer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar