Summa sidvisningar

söndag 7 september 2014

Morgonpigga!

Vilken söndag!
Vilket väder....

Vi vakande klockan 07.00 ...prick!

Ganska lagom tid även om jag njöt i somras när vi sov till8.30.
Efter frukost va det tränings tid för mig. Idag blev det gymmet. bland bestämmer jag mig på plats va jag känner för att träna...så är det ganska ofta nu mer..."vad jag känner för".
De blev intervaller på löpbanet i 20 minuter som start...höja fart och öka lutning. Idag bytte jag vikter när det va dags för armar och idag va det 15 kg vikter som biceps fick jobba med. Härligt då jag sällan tränar på det viset nu mer.

I bland händer det att folk harklar sig lite och frågar om jag lider av ortorexi. Dom måste grunda det på min träningsdos....anta jag! Jag har under många år haft det, jag skäms över det lite ...jag va nämligen nästan 30 år och hade tre barn och "borde vetat bättre". Jag tyckte jag va sund,vältränad och hade koll...jag skulle ju tävla i Body Fitness. Alla andra borde förstå hur man ska leva i stället ansåg jag.....En perfekt inkörtsport för mig att hamna i total kaos i livet!!!!
Jag kan tala om att jag har hellre både 10-15 kg övervikt än att leva i den stress jag utsatte mig för...och mina barn så klart. Alla åker med i en sån karusell!
Jag fick proffs hjälp....utan den hade nog inte jag fixat det även om jag tycker jag är klok i mycket vad gäller träning.
Många med mig är i och har varit och kommer hamna i detta....läste om en tjej på vårt gym i tidningen oh det ä modigt och bra att erkänna även om detta är nåt som sker i tysthet. För att många i träningsbranschen själva lider i och av detta kanske.

Varje gång jag ser bilder från så värker det till i magen...den perioden i mitt liv ser jag som grå på nåt vis...jag är så förbannat olycklig och ensam!!! Å, fy så hemskt det va....det va som att allt bara snurrade och jag kunde inte stanna....för jag visste inte hur.

Mitt uppvaknande va när jag stå och sköljer nötfärs under rinnande vatten och sen torkar av den på hushållpapper för att försäkra mig om att de inte fanns något fett kvar  ....då förstod jag att jag var sjuk. Eller i alla fall att jag inte ensam tar mig igenom det......

Men att träna för att må bra...äta gott...njuta av att träna....hitta glädjen i träning det är sunt och bra!!!!
Det borde vi alla i större utsträckning.

Nu ska jag njuta av denna soliga söndag. Idag blir det en hemma dag i trädgården!!!!
Idag mår jag fantastiskt bra och mycket tack vare han som gör att jag är i harmoni.....ger mig den trygghet jag behöver!

1 kommentar:

  1. starkt inlägg. Så himla viktigt att lyfta fram ortoroxin i ljuset.

    SvaraRadera