Summa sidvisningar

lördag 20 september 2014

En fjäril,en heting och sol!

Just nu värmer Isidor upp hela hemmet med sin feber. Det är ju helt galet hur varmt ett barn kan bli...det är ju så det ångar kring kroppen.
Han sover i soffan medans jag sitter med en fjäril bredvid mig,ansiktsmålning på stan. Det har varit Familjedag i vår stad och vi har gjort besök i både hoppborg och brandbil.
Tyckte Isidor kändes lite piggare och han sitter ju ändå i vagnen...
men när vi kom hem så ville han bara sov.

Han vill inte äta och eftersom han redan är extremt liten så bör han få i sig lite...han kan nämligen inte tappa nåt halvkilo...han behöver kalorier och vätska. Svårt att få i honom nåt alls.
Vi får se lite hur eftermiddagen beter sig...

Solen skiner från en nästan klar-blå himmel...igen!
Vi börjar bli bortskämda nu,

Vi skulle åkt och handlat vintergarderob till Isolde och födelsedags presenter till Ludvig idag. Det får vänta!

Näste lilla "krux" är veckan...jag MÅÅÅÅÅSET göra mina 35 timmar vfu per vecka....Johan nytt jobb och ansvarar för Öppet Hus på hela avdelningen på Måndag...GRATTIS till oss!
Vet i tusan hur vi löser det...just nu känns det som dom får underkänna mig på vfu i så fall....och det gör dom om jag inte gör timmarna..så är det bara i denna värld. Inget snack och man tar inte hänsyn till sånt här. Lika för alla bara!!! Problemet är att det finns ingen tid att göra om!
Allt löser sig och även detta gör ju det...så klart!
Sjuka barn går ju före allt i hela världen...kommer heller aldrig lägligt,men kan komma riiiiiktigt olägligt också.

Nu ska jag slita loss "paddan" från Isolde och plocka fram pärlor och göra halsband!


Denna lilla heta hand.....å,älskade lille gubben du behöver inte mer...inte ens feber!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar