Summa sidvisningar

måndag 29 september 2014

Måndag känslan...

Idag vakande vi alla och ville helst somna om...ni vet när det bara inte går att kliva upp!!! Både Johan och jag satt på sängkanten och pustade innan vi startade dagen.

Men sen så...då är motorn igång! Då tuffar det på..så även idag!
Min dag på min VFU gick fort idag och man lär sig massor vissa dagar. Idag blev en speciell dag då jag bara hämtade upp barn...hem...mellis...dans med Isolde och sen vidare mot vfu kvällstid. För att se så mycket som möjligt dessa veckor. I kväll träffade jag en alldeles faaaaaantastisk sköterska. En sån där som man bara tycker såååå mycket om efter 5 minuter. Nu är det passet avklarat och jag är hemma...idag summerade vi då 11 timmar ca....tur man bara är i "bakgrunden" då.
Min käre make har varit i Boxen direkt efter jobbet på Öppet Hus ....han är beundransvärd på många sätt. Även han har summerat ihop ett par jobbtimmar! Jag vägrar skriva att livet är körigt och vi har mycket...lika för alla....vi väljer...man KAN alltid säga nej, tack och prioritera om. Jag är bra på det...det är viktigt för mig! 

Nån träning blev det så klart inte. Vi är inne i en ny period i livet känns det som. Barnen aktiviteter kräver att även vi engagerar oss i deras saker. Med barn kommer även det åtagandet på nåt vis...det är en plikt att man stöttar upp i sånt också. Föreningsliv kräver en del föräldrar ansvar. MEN därför måste vi begränsa antal aktiviteter  per vecka....för oss passar det inte att köra barn 5 dagar per vecka. Isolde får ha 2 aktiviteter och Isidor 1. Det räcker just nu!!!!! Sen VILL jag ju vara delaktig...

Ändå tycker jag vi just nu lever rena "lyxlivet" om man jämför mot förut då Johan jobbade i Borås...det va körigt kan jag lova!

Nu ska jag förbereda för veckans andra dag....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar