Summa sidvisningar

tisdag 13 januari 2015

"Bambi på hal is"

Godmorgon!
Idag var vi alla tre som "Bambi på hal is" på väg till dagis (jag säger dagis,vet att det heter förskola....).
Inte bara ute jag känner mig som Bambi...min älskade man satt med mig igår kväll till efter 23 och hjälpte mig med läkemedelsräkning. Detta blir min största utmaning under min utbildning. Jag har sån ångest för detta så jag får ont magen. Här gäller de nämligen 100% rätt,därför har jag nu börjat kolla på detta innan ens kursen startat. Typiskt mig,jag avskyr "panikkänslan" så jag ser alltid till att vara lite redo,så redo man kan bli. Vilket är jättebra så klart. Jag är väl medveten om mina styrkor och svagheter. Jag precis som alla har båda. Vissa saker är så busenkla för mig att jag inte förstår att det ens platsar på en Högskola och vissa saker förstår jag inte alls och är beredd att ge upp. Redan nu vet jag nästan med säkerhet att jag får skriva läkemedelsräkningen ett par gånger, där kommer vi så klart bli många. Man måste hur som helst ta sig igenom detta på något sätt. Det får väl helt enkelt bara gå.


Så idag består dagen av att kika lite på räkningen,göra ett arbete,leta artiklar och gå till biblioteket.

Vi är alla pigga och inte en näsa rinner....ingen pannan är varm och ingen hostar.
Finns det nån gud så anser han väl att vi haft nog nu. Någon rättvisa måste det väl ändå finnas även om jag tycker en lite förkylning inte är nåt att att gnälla så mycket över. Det kan man ta,det hör lite till nu.
Men skön känsla när alla känns på topp!

Allt har sin tid och just nu är sommaren långt bort. Men lite sol kan vi väl i alla få lite!!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar