Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

Träningsfeber!

Feberfri son idag! Knepigt med hans febertoppar...det är en lång utredning på det som man inte gjort några direkta fynd på. Kan höra ihop med hans lite pressade immunförsvar kanske....

Pigg ock kry ..men trött.Så han sitter med mig i soffan bland farmakololiboken idag. Funkar fint. Vi ska snart ge oss ut en stund....jag har inte varit utanför dörren på hela veckan.
Isolde lämnades på dagis av storebror idag. Hon vaknade klockan sex i morse och satt här och väntade på att han skulle vakna. Storebror själv kände ingen brådska med att kasta fötterna över sängkanten. Isolde blev hyperstressad!

Så vackert ute så det ser ut som en tavla. Vi ska ut och åka pulka med vänner i eftermiddag.
Älskar detta med snö och hoppas det stannar nu. Men det ser så ut!

Såg ni på debatt igår...Colting och Peter Blaha (Panzar). Det var om Crossfit...om skador och träningsformen. Jag tycker sånt här blir lite tröttsamt. Välj själv! Man behöver väl inte köra Crossfit...finns ju annat. Betydligt mindre ansträngande om man är ute efter det.Mängder av annat! Men för dom som är bitna i detta får sannerligen försvara sig....skaderisk??? Japp, som i alla idrotter. Kanske en nybörjare inte ska köra ensam i en box utan övervakning. Men det gör man inte...det handlar om  1 timma...uppvärmning,teknikträning "wod" och stretcsh/rörelse.  Mr Colting verkade tro att man rev av en wod på 10 min....sen va det klart. DÅ hade det inte varit så effektivt! Att Crossfit utövare är dom mest väl genomtränade som finns intygade även sjukgymnasten....inget nytt. Jag förstår inte riktigt grejen...varför Crossfit provocerar. Tror folk är rädda faktiskt! Här görs sannerligen inga "idiotlyft", dom sker på gymmet...
Sen måste vi inse att utveckling sker även i träningsvärlden...det måste det!
Har man tränat  på gym sen man va 15 år och nu är 40 så behöver man nog lite annan utmaning...när man nåt sitt max där. Det finns ju trots allt det för dessa gamla lyftar-grabbar. Man vill utvecklas!
Gissa om min man gick igång här i soffan. han är en biten Crossfit utövare.
Colting har ju hittat sin träningsform och det verkar ju han brinna för.Då fortsätter du med det,är man nöjd behöver man ju inte "höras". Varför är det så konstigt.

Om jag får säga mitt kan jag tycka det är underligt att man inte gillar det. Syftet med träning måste ju ändå vara stryka,smidighet,rörlighet,kondition och variation. HUR kan det vara fel?????









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar