Summa sidvisningar

måndag 12 januari 2015

Vi firar KÄRLEKEN!

Måndag!
Segt.....lite som alltid.
Men snön gör att det känns så mycket ljusare och skönare.
Jag ska strax in till skolan.

Igår var det VÅR dag....tänk att det var 8år sen han ringde på min dörr...mannen jag bara sett på en scen och bytt recept och fått träningstips ifrån.
Mannen jag bara skulle träffa en kväll...en "liten dejt".
Han åkte aldrig hem förrän han skulle börja jobba igen!
Första gången i mitt liv som jag förstod vad det innebar att bli  BLIXT förälskad.Det hade jag aldrig blivit märkte jag. Jag blev helt knäsvag när jag såg honom...
Kan väl erkänna så här 8 år senare att det va hans utseende som jag föll för...okej en kropp jag aldrig skådat. Men att tro att det är DET som kärleken hänger på är fel...så jättefel...helfel!
Det visade sig att denna mannen hade mycket mer!
Sen den dagen är vi lite som "sammansmälta"...vi gör näsan ALLT ihop,för att vi vill det. Vi trivs så. Jag saknar honom när han inte är med mig...jag längtar efter honom när jag åker hem från skolan.
Så klart att det inte varit 8 år av total lycka och enkelhet ALLTID...dåååå hade jag nog blivit orolig och undrat vem som alltid ger sig :o)
Men utan större kriser och tveksamheter.
Har inget recept på hur vi gör men vi prioriterar varandra....pratar om allt....skrattar...gör roliga saker....har gemensamma intressen. Sen känner nog  ingen av oss att alla dagar när vi vaknar utbrister...-Å,du ljuva människa!
Kanske också att när vi träffades var vi äldre...vi var 32 år och visste exakt VAD vi INTE ville ha.
Jag ville INTE ha nån "krogkille" han ingen "krogtjej"..jag ville ha en kille som gillade mina intressen...så även han. Jag fick det jag sökte....
Jag hade en historia bakom mig.....jag var ganska vingklippt och oerhört misstänksam och hade alltid i bakhuvudet att "sen när han tänker lämna mig"...det var jobbigt!

Så i går hade jag alla barn utom den store som fick jobba i skogen efter EGON.
Vi beställde pizza efter att jag tränat....haha.
För mig är det inget frosseri..jag tycker inte det är så gott så det slinker ner en liten bit sen är jag nöjd.

Nu ser jag fram i mot en lite lugnare vecka innan "det kör igång".
Jag har börjat kolla på läkemedelsräkningen...min skräck!
Jag får kämpa där....ordentligt!
Väntar på tentaresultat och svettas lite inför det.
Träningen går bra...det är roligt...jag varierar...spinning...crossfit...styrketräningen och ska försöka åka lite skidor nu när vi har snö!

Ha en fin start på veckan!

Ni är många många som läser.....kan ni inte lämna ett avtryck...vore så roligt!









1 kommentar:

  1. Här kommer ett litet avtryck. Håller tummarna för dig att tentan har gått vägen!
    Läkemedelsberäkning låter spännande i mina öron, men jag är ju lite halvtokig.
    Säg till om du vill ha sällskap i skidspåret !
    Kram Eva

    SvaraRadera