Summa sidvisningar

lördag 31 januari 2015

Skridskor och vänner!

Lördag kväll...piggare än fredagkvällar!!!!

Vi ska nu lägga lillebror,han är som en trasa...så trött efter dagen!

Jag startade morgonen med ett träningspass på gymmet ,armar och mycket mage...det blev en bra effektiv timma.
Den bästa starten på dagen även om det kan kännas lite motigt.

Sen va det äntligen skridskodax!
Jag tycker det känns viktigt att dom får prova på dessa vintersporter som är så begränsade...vem vet när vi sen får snö igen. Förra helgen va det skidor och idag skridskor...nu ska vi bara prova längdskidor också.
Vi träffade två andra familjer där och det är alltid trevligt...Isidor fick låna ett par skridskor oxå och prova. SÅ gulligt!!!!

Nu i eftermiddag har vi varit hos min allra bästa vän Anki med familj. Det är så skönt...vi kan åka dit i mjukisbrallor och krypa upp i var sitt soffhörn. Idag va samtalsämnet  gröna drinkar varvat med goda kakor och glass....såna är vi lite.....ekologiskt och nyttigt och sen äter vi glass och tar oss i fläskvecken på magen.....haha!
Så glad för att ha henne i mitt liv...störtskön är hon!!!

Nu ska vi snart se Gladiatorerna....grönsaksdipp och gurkstavar står redo!!!
Det funkar fint,jag har klarat avvänjningen galant!
Jag är inte i mot varken godis eller kollisar på nåt vis men jag vet också att det inte är bra för nån av oss i allt för stor mängd....OCH just nu är mina dagar ganska stillasittande på skolan och då funkar det inte!
Jag bestämmer mig ...sen kör jag!








2 kommentarer:

  1. Intressant med din kost där. Om du drar ner/utesluter kolhydrater, vad äter du då för att få energi? Jag skulle må jättedåligt om jag inte fick i mig nån form av energi. Kolhydrater eller fett känns som ett måste.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kost består av kolhydrater, så klart ...den består dock inte av bröd,pasta och potatis....grönsaker i mängder men också sötpotatis. Ingen stor grej....fett i form av ex avocado. Så klart vi behöver av alla våra fantastiska näringsämne...men jag behöver inte tekakor och makaroner flera dagar i veckan. Så för mig funkar det bra...men utesluter något gör jag INTE!!!!

      Radera