Summa sidvisningar

måndag 5 januari 2015

I Afton....

Nu är det mesta av julen borta här...lite stjärnor och stakar i fönstren bara....av ren lathet är dom kvar !
Den ena högtiden efter den andra avlöser varandra. Men denna "afton" går oss obemärkt förbi känner jag, den får bli en ganska vanlig vardag!
Idag har jag varit inne i skolan och "repeterat", lunch på stan med ett gäng tjejer och här hemma väntade stora som små barn. Johan hade varit i Falköping  och badat med dom,modigt...just att bada själv med två små tycker jag är lite körigt!

Dagens träning är avklarad...armar och bröst. Nog första året på evigheter jag inte har några träningsmål. Det betyder ofta att man kan få sitt bästa träningsår...faktiskt!!! Så skönt och förlösande...utmaningar haglar "100 pass"och nu såg jag att det var nån som bestod av 365 träningspass...till vilken nytta.....då lär det inte vara några tuffa pass det vill jag nog lova. Om man nu inte är på elitnivå men det är ju knappast dom som ger sig in i sånt här heller,,,,,men det kanske är bra för en del...själv skulle jag inte ens komma på tanken att öka på vardagsstressen med ytterligare krav, det räcker som det är....haha
Tror det kan vara jättekul med mål,rimliga...kan vara en sporre för många.
Men kan också vara lite  farligt...man blir aldrig nöjd ändå.

Tycker min träning fungerar bra som den är idag...det är roligt,jag är stark och konditionsstark även om jag kanske skulle behöva köra lite mer egentligen. Det brukar lösa sig ganska bra när våren kommer igen...

Isolde har haft bästisen Nova här i eftermiddag och dom har haft Isidor som sin bäbis. Han finner sig i det mesta denna lille gosse.
Roligt när dom kan leka med kompisar,när dom hittar varann. Nu har det varit "hemmadagar" sen flera dagar innan jul och det känns att det kan få bli dax nu...för oss alla!
På onsdag börjar vår vardag igen!
Skoldax..känns som jag inte sminkat mig sen julafton!!!!

Ut med julen!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar