Summa sidvisningar

torsdag 1 januari 2015

Nakna kroppar och häng i så länge det går!!!!

Jag arbetar hårt för att inte behöva känna vardag än!
Jag har verkligen behövt denna "ledighet" eller hur jag nu ska benämna detta. Men i alla fall kunnat vara hemma mycket. Tycker det varit "fest" hela december ....och jag gillar det!
Bara tanken på "vardagslunken" ger mig lite ångest. detta är så mysigt, vi är hemma...vi äter tacos på en vanlig tisdag...vi myser och dricker glögg. Ohållbar livsstil för mig....
Jag måste bringa lite ordning på just det levenet...egentligen.!
Snart blir det mer ordning  för mig. S.N.A.R.T,
Precis som det brukar...i min vardag !

Idag åkte vi till Arenabadet, fler än vi tänkte den tanken. Vi trodde alla låg "bakis" med pizzakartongen på magen.....så va inte fallet.

Just att gå runt i bikini är inte en av mina favoritsysselsättningar...inte ens när jag hade rutor på magen tyckte jag om det. Känner mig obekväm..MEN idag insåg jag ju att det är "lite lika" för oss alla som fött barn. EN del 1.....2...ELLER 5 barn. Jag har ju lånat ut min kropp i  45 månaders tid .....klart att det skulle synas. Så där satt vi...mammor! Alla (de flesta ) med lite ärrade magar,lite häng,lite gropar,lite hår här och där....och ett och annat utsuget bröst. Men vilka kvinnor vi ändå är! Sen finns dom där...japp...som gud prioriterat lite, lixom älskat. Som inte bantat (det syns om man gjort det till 85%), som är naturligt slimmade....men dom är få och under 25 år....
Tycker detta med kvinnorkroppen är helt fantastisk.....och det vackraste som finns. Ändå dömer vi oss själva hårt. Att man kan vårda den och se till att den mår sitt bästa är ju viktigt.....men detta med slät mage...toppiga små gelé hallon bröst eller en "ställa ölen på rumpan" rumpa är kanske inte mitt mål.....eller strävan. det skulle ta för mycket tid från viktiga saker...haha! För DET tar tid...

Vi hade det mysigt och jag va helt slut efter.

Nu leker Isolde med Vera..jag (försöker)pluggar...Isidor leker.....Johan tränar!
Ett arbete är inskickad...det är inte perfekt...men det kan vara godkänt kanske!!!
Nyårsmaten finns inget spår av i hemmet mer än en liten kant av potatisgratängen!!!!! Gaaaaalet gott.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar