Summa sidvisningar

onsdag 28 januari 2015

Hos oss mitt i veckan!

Hjärtats dag i dag igen + att jag letar substanser i FASS...underbara FASS!!!!! Jag råpluggar inte direkt med försöker få in så mycket jag orkar. Denna kurs ger oss inte mycket utrymme till hemmaplugg mer än kvällar och helger. Lite synd!
Så här långt vet jag att vi ska vara rädda om oss vad gäller fett...trenderna skrämmer mig när man ser vad det kan göra med våra kärl....fy bubblan. Här tar vi andra vägar vill jag lova....men det är ju olika vad man vill där. Men med kunskapen jag nu fått så vet jag vad jag väljer i alla fall...räcker så fram tills att jag är klar sköterska...haha. Lilla hjärtat har vi bara ett av.....där finns ingen reserv.

Veckorna går i ett rasande tempo,det är bara månad och fredag och nåt litet där i mellan. Snön är nästan borta, lite trist då Isolde nu är sugen på skidor igen. Kanske snart vi kan få en lite känsla av vår i stället....lär väl dröja kanske.

Ska strax bege mig in mot skolan denna dag. Idag ska jag sätta sond,sug och syrgas. Sånt här är roligt....praktiska saker gillar jag. Som jag trott förr som undersköterska att det är väl inte så svårt....men det är LITE mer än bara "göra"....märkte jag.

Min kära studiekompis Marika visar bild efter bild från ett härligt Lindvallen.....kan ju inte annat än att bli lite avis här bland papper och böcker . Unnar henne det...hon va ju trots allt i Thailand vid jul så nu är det ju dax igen...haha!!!!

Ha en fin onsdag!!!
Å,gud så härligt!!!!


Trivs,....det kommer bli toppen!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar