Summa sidvisningar

söndag 16 juni 2013

Barn i rörelse!

Regnig söndag och solig söndag. Vädret kunde inte bestämma sig idag. Sprungit in och ut med tvätten och kaffekoppar.
Nu väntar jag in min man som jobbat hela helgen.
Vi är nu lediga en hel vecka ihop...underbart!

På morgonen gjorde vi ett besök på Skol-gårds-lekparken. Trist bara att det låg massor av krossat glas här och där.
Isolde  springer och klättrar . Vilken bra träning det är! Barn i rörelse!!!! Tror det är jätteviktigt!
Alla barn är inga lagspelare, själv har jag stått x antal matcher och förfasat mig över problemen med föräldrarna längst kanten . Vad drabbar dessa föräldrar som blir som galna....på både egna och andras barn?
Jag har varit så förbannad att jag varit både högröd och rödvinsflammig på hela kroppen mer än en gång. 

Vissa barn är inte idrotts intresserade alls...jag har alla sorter i min familj. Trots att jag försökt motivera till både fotboll,tennis och cykling har jag inte lyckats med dom alla där.
Jag tror att lekparkens alla möjligheter är suveränt. Klättra,spring,hoppa....
Är det nåt jag skulle kunna tänka mig jobba med så är det just barns fysiska hälsa.
Det är ju där vi får börja....dom är motiverade utan att veta om det..
Fram för fler hinderbanor i skog och mark..fram för kravlös träning och lek.
Smyg in,lek fram.....tror stenhårt på det..
Tror också vi skulle minska  överviken hos barn om vi fick möjlighet att "jobba lite mer " med våra barn. 

Fick besök av nyinflyttade Tidaholmare idag...som vi också sen besökte i eftermiddag. Så glad över att ha dom här!!!!!

Midsommar veckan i sikte. Vi ska till Borås Djurpark i morgon. 

Vilar från träning idag.
Helg-motivationen är bortblåst.
Två slappardagar för mig!!!!

Ny vecka,nya tag!!!

Mina goa småttingar,ni skänker mig både huvudvärk,skratt,kärlek och utbrott. Men ändå så är det så  roligt att umgås med dessa två små. När jag lägger mig på kvällen kan jag längta efter att få vakna och vara en hel dag mer ER igen!!!

Vackra ungen min...Får man säga så om egna barn???? 



Is i magen på mamman.....i bland får jag dåndimpen. Men dom MÅSTE få testa. Allt gick vägen!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar