Summa sidvisningar

onsdag 19 juni 2013

Jag finns inte!!!

Tänt ljus, barn sover...regnet öser ner,Johan tränar . Lugn och ro med andra ord  och jag tycker det är mysigt!!!!
Men på Midsommar får gärna solen skina på oss. Alltid trevligt om man kan äta ute.
Vi blir ett gäng här hos oss...ska bli trevligt!!!!

I två dagar nu har jag varit utan mobil. Så otroligt bra det varit,och skönt! Lite som att "jag finns inte"!
Ingen FB att kolla i tid och otid,inga IG bilder att kolla,inga mailpip att vara nyfiken över.....Helt ärligt otroligt skönt!!!
Vilken stress det faktiskt  skapar insåg jag nu när jag varit utan. Nu tillhör jag väl inte de mest extrema uppkopplade människor men jag blir ibland sittandes mer än vad jag tänk från början!

Nu är mobilen på lagning och jag har en urgammal som bara går att ringa på. Men det funkar ju bra!!! Vad som händer på FB är ju inga världsviktiga saker precis!
Mobilen är nu på lagning!
En tur till Skövde blev det alltså. Jag kunde smita in på CHLI,så mycket fint där finns!!!!!

Idag träffade jag en äldre man spå stan. Isidor gav sitt allra bästa leende till honom. Han berättade att Isidor gjorde hans dag!!! Att det skrattet gjorde honom så glad. Han led av både värk och hörselproblem...men såna stunder gjorde så gott för honom.
Och just barn är ju fenomenala på att bryta dåliga dagar. Ett skratt,en puss,en kram....INGEN i världen kan väl stå i mot sånt!!!!


Nu i kväll fick det bli kvälls-städ hos oss....jag satte två barn framför Tv medans Johan grävde och sen va det bara att röja! Så välbehövligt!
Blir grymt skitigt och stökigt när man springer in och ut hela tiden.
Inser att jag bara "yt" städar just nu...smulorna i lådorna glömmer jag fram till hösten kommer.

Anita kom förbi idag med de mest bedårande små "FOPPA" tofflor jag sett!!!!
Så gulligt....jag har letat men inte hittat sååååå små.

Dax att ta tag i tvätthög och fixa lite mat här kanske.
Just mat har vi "glömt" idag.......bara en lättlunch!!!!
Så söta...stl22!

Nu börjar studentblommorna tröttna hos oss!


Min STORA korg jag målade igår. Frågan är vad jag ska med den till....haha????+



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar