Summa sidvisningar

torsdag 27 juni 2013

En Paus med ERNST!

Nu ska jag titta på Ernst en stund...mannen som är så omanligt så man nästan baxnar! Stilig,ja..det kan jag hålla med om. men så mycket till man tycker jag inte han är.
Men han gör mysiga saker både sommar och vinter. Det gillar jag.

Denna dag har varit allt annat än lugn och harmonisk!
Gud  i himmel...
När Johan kom ner lullandes kl 17.00 efter att ha sovit såg här ut som kriget. Att lämna ett hem i detta skick kan stessa ihjäl mig. Så tråkigt för Johan att röja upp efter eftermiddagens lek och fika....kakor över hela golvet,disk  till taket,leksaker i drivor.Idag har jag inte hunnit med,jag fångar gärna smörgåsen i farten annars,idag misslyckades jag.Detta händer sällan som tur är då jag själv vet hur tråkigt det är att komma hem till kaos. Dock gör jag det fler gånger än Johan...faktiskt! Det enda jag egentligen kan bli riktigt irriterad på .

Själv tog jag ett hoppsasteg över allt och fick åka mot gymmet. 30 min spinning+ 25 min Tabata intervaller.
Dom är fantastiska dessa deltagare...så roligt att se dom!
Mitt Tabata pass är upplagt på ett kul sätt som gör att man inte har så mycket känsla för tiden...det går fort!

Vi har haft lunchdejt idag med Frida och Eddie. Mysigt även om man inte direkt sitter i lugn å ro och äter nu mer. Heller inget man förväntar sig. Isidor sov gott under tiden så jag kunde luta mig tillbaka idag..
Skönt då han nu i 3 dagar mest hängt som en apunge runt mig och jag ser ut som ett S i ryggen. Han är gnällig att jag kan höra det gnället även när det är tyst!
Lille skrutt...tänder? Sjuk? Vet i tusan...

Nu i eftermiddag va min syrra här och min mamma. Alltid kul att träffas! Mamma är fantastiks med alla mina barn. ger dom sin tid...var och en som vill. Det tycker jag är härligt att se. Isolde och hon är som ETT på nåt vis....hon kan sakna sin mormor även om dom precis träffats.

Jag är trött.....japp, det blir tidig kväll för frun i huset!!!!






2 kommentarer:

  1. Otroligt fina bilder du tar! Vad har du för kamera?
    Mvh Eva

    SvaraRadera
  2. Canon 1000D objektiv 1:1.8 II . En ganska enkel kamera men superbare. Tack!!!!!

    SvaraRadera