Summa sidvisningar

lördag 22 juni 2013

Tänk att jag kan leva mitt liv!

Idag va det ensamt i löpspåret kl 9.00. hade inte förväntat mig annat.
Härligt att vakna pigg OCH utvilad denna Midsommardag.
Vet inte om jag legat bakis nån gång denna dag faktiskt. jo, när jag kanske va 17....

Jag tillhör den förvånandsvärt lilla skaran som inte dricker,knappast något....igår 1,5 glas vin då Anita hittat ett som jag faktiskt gilla. Våra vänner vet att vi inte är några "vinare" eller drickande personer. Dom ifrågasätter oss aldrig...men mååååånga andra gör det!
Om ni bara visste.....
Aldrig skulle jag ifrågasätta andra som dricker...mer än om man är ap-full tillsammans med sina barn. DÄR skulle jag gå in och ifrågasätta.
Finns barn som fått släpa upp sina föräldrar denna högtid,precis som nyår och jul. Ingen förälder eller vuxen människa KAN tycka det är okej och säkert ingen som är planerat att det ska sluta så...bara blev så...IGEN!!! Nu är det väl bara ett få tal som detta gäller,hoppas jag. Men illa nog att nån ska behöva vara med om det. Dom flesta socialdricker och kan sköta både barn och uppförande det är jag övertygad om.
Jag som vuxen kan välja vilka jag umgås med....mina barn får bara lita på mitt omdöme!

Vi blir ofta lite halvt på skoj klassade som tråkiga i sociala sammanhang. Vi är också medvetna om detta....och ibland har jag känt att jag "måste". Vilken inte är klokt som vuxen människa!
Jag lever mitt liv och väljer inte "drickat" för jag dels inte tycker det är gott OCH för mig onödiga kalorier,eftersom jag inte ens gillar det. OCH tänker inte "träna" mig i det vid 38 års ålder för andra ska tycka jag är "kul tjej"....ALDRIG!!!!

Andra får mer än gärna göra som dom vill och jag önskar jag oxå får det!!!

Vi är så medvetna om vad vi ska/bör och inte bör stoppa i oss...vi Bloggar gärna om det. För vi KLARAR att hålla oss borta från det. MEN det gäller sannerligen inte alkohol alltid. DET tycker jag är otroligt underligt.....för är det nåt som INTE gör oss nån nytta är det just alkohol.


Så om jag får leva som jag själv bestämt så kan du göra det samma...
När det gäller så väl träning som festande!!!

Jag har aldrig en sekund ångrat mina val där....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar