Summa sidvisningar

tisdag 11 juni 2013

Min egen RESA!

Just nu tittar jag på Biggest Looser.
Varje gång sitter jag med tårar i ögonen. Idag brast jag i gråt!!!
Inte så många av oss förstår vad som ligger bakom...inte många har upplevt det!
Jag tillhör tyvärr en av dom som VET!
I bland kan jag känna mig sorgsen och besviken på mig själv. Att jag tillät mig må så dåligt, att jag gjorde mig själv så illa. Jag va ung och hade små barn...
Detta har format mig på ett visst sätt, jag funderar mycket, jag känner mycket....jag försöker hjälpa människor så gott jag jag kan med den erfarenhet jag har!
Vissa saker bör man upplevt för att kunna hjälpa anser jag till viss del......just att kunna plocka fram "den egna känslan". Sen kan man givetvis hjälpa med sin kunskap på alla tänkbara sätt...finns mängder av redskap!
Sen finns det alltid dom som "kan"..."vet"....jag brukar lyssna och nicka även till dom. Le lite...och tänka....
Tror du det handlar om en extra bulle till kaffet är du fel ute min vän! Problemen är  större än så...mycket större!
Jag hävdar bestämt att det måste ställas krav på den som behöver hjälpen.....Att "unna" sig hit och dit...träna lagom....FUNKAR inte om man ska ha förändringen! Man får nog smyga upp träningen till en början .....Sen  handlar det om STENHÅRD träning,utanför din bekväma zon. Det handlar om strikt mat.....med kontroll!
Det är väl här många kliver bakåt kanske...man orkar inte det!
Är man inte strikt så börjar man snart tänja på gränserna igen.


Än idag minns jag den kvällen i Tv soffan då jag bestämde mig. Det va en stark upplevelse jag aldrig varit med om förr. DET RÄCKER NU, jag vill inte mer! Den känslan va tydlig....det fanns så mycket  ilska!!

Jag får kämpa i omgångar...komplex,självkänsla...träning och mat. Det handlar inte om nån "kur"...det är livsstil!
Mina XX kg efter Isidor nu gick snabbt när jag väl bestämde mig. När jag körde stenhårt . Nu ska denna kropp få träna på....byggas upp....den ska få må bra...den ska bli smidig!!!! Bra mål tycker jag!!!
Jag har hela tiden målbilder framför mig. Det började med att jag ville i ett par jeans och en vit top....en ganska stor önskan när det enda man kom i va svarta mjukisbyxor.Sen har jag hela tiden ändrat min målbild. Nu har jag en annan bild jag kämpar mot. Självklart ska jag nå dit!!!!!!

Men Att "banta" hela livet är inte rättvist....men att se till att må bra i den kropp man har är rättvist!!!



Just nu är dom på TV,dessa människor som sett till att få livet tillbaka!
Vägen dit har varit allt annat än ljuvlig,det vet jag....den har varit allt annat än rolig!!!

Man har rätt att må bra,man måste skapa sin egen väg.

På nåt sätt är jag ändå nöjd ....jag VET att jag klarar det mesta i livet. För få saker kräver så mycket av oss som just denna förändring...
Vilja har jag i mig...det behöver jag aldrig tvivla på någonsin!!!!


Många år mellan bilderna...men resan har inte varit bekvämare för det!!!!





1 kommentar:

  1. Du är fantastisk! Vilken förändring♥ alltid lika roligt att läsa din blogg.kram till dig.

    SvaraRadera