Summa sidvisningar

måndag 5 augusti 2013

Fulla pappan och arga mamman!

Bor man på en camping ser man alla kategorier människor. Det är intressant,spännande och skrämmande. När vi var i Vimmerby i maj så förvånades jag över alkoholintaget på campingen,eller kanske mer att det var på såååå fel plats man körde sitt "party". Jag har funderat mycket på detta.....kan inte Vimmerby i alla fall få vara en fri zon för barn....nä,då inte ens bland leende Pippi Långstrump och busiga Karlsson på taken kan vi va utan detta.

Ni vet att jag aldrig...aldrig någonsin kommer tycka det är okej med barn och alkohol.

Jag står så gärna för dom åsikterna. Jag menar då inte ett glas vin eller öl . Så välj inte att missuppfatta mig nu.....att man sitter och delar en flaska vin och har det trevligt har jag fått lära mig att det är mer normalt än att inte göra. Dock är det konstigt för mig när man går runt med en öl burk samtidigt som man kör barnvagn på en camping redan vid 11 på förmiddagen och räknar lite på nääääär man kan köra bil på dagen. .....jag får gärna vara präktig där....kalla mig vad ni vill.

Jag menar när jag jag ser en 2 åring i blöja tulta runt på campingplatsen medans två föräldrar är fullt upptagna med att festa loss...när alkoholen blir nr ett på semestern för att "mamma och pappa oxå ska ha semester".

Denna lilla 2åring tas oftast hand om av syskon....det är tur även om denna storasyster inte får så mycket till semester.

Jag tycker man får dricka och ha vilka vanor man vill....man får för mig vara as -kalas varje dag man vill och mår väl i dom valen. Men inte med barn!!!!!!

Jag kan välja vilka vuxna jag vill umgås med....och väljer oxå åt mina barn. Jag gör det med stor omsorg.....Men barnen kan inte välja. Dom får sitta med varken dom vill eller inte. Jag tror inte barn mår dåligt av att det finns alkohol...men jag tror inget barn gillar vuxnas förändrade beteende.

Fast det kan jag ju inte göra mycket åt ändå. Tyvärr....

Sen ser man andra roliga saker oxå...Sura mamman som skäller konstant....arga pappan som blir störd.....glada pappan som tar igen förlorad tid.....snygga mamman på stranden...."nya"familjen med mina och dina och våra barn.....gamla paret med var sin bok....härliga ungar,jobbiga ungar,skrika ungar....Ja alla sorter.

Men dom flesta verkar ha väldigt trevligt även om vi är olika.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar