Summa sidvisningar

måndag 19 augusti 2013

Tidig kväll!


Jag är ensam med dom små för första gången på länge. Dom sover redan båda två.
Det är trötta barn här.
Isidor gick och hämtade sin vällingflaska redan 17.00.
Snart ska jag bänka mig framför idol,programmet jag både älskar och hatar.

Isidor är oroväckande snuvig och sliten...dagisbacillerna kom som väntat..tidigt.
Vi räknar med det så det är ingen överraskning. Men vore skönt att få skola in färdigt innan det börjar.
Detta är en jobbig period. Man vet att vab dagarna haglar tätt.

I eftermiddag har vi varit ute i flera timmar.
Så skönt att bara vara i trädgården.  dom kan leka,springa och köra bil...själv kan jag bara sitta och titta! Mamma kom förbi en sväng oxå.

En del är lite nyfikna på vad jag ska plugga. Just nu är det svenska,matte b,samhällskunskap och data .
Superläskigt ska ni veta. Jag har varit skräckslagen....men bara för matten. På torsdag kl 8.00 är första lektionen....hemskt. Men jag ska klara det!!!!!
Min plan är att komma in på högskolan....där är frågetecknet större än.

Mina fina vänner har skickat lycka till mess idag. Gulliga ni...dom vet vilket steg detta är för mig.
Nä, nu ska jag fixat till hemmet lite innan jag tar egen kväll...en maskin tvätt ska rulla och morgondagens lunch planeras.


Plommonskörden...VAD kan man göra för något på plommon?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar