Summa sidvisningar

tisdag 13 augusti 2013

Som vanligt i augusti!

Precis som det brukar händer nåt ett par dagar innan skolorna startar. Vi är hemma igen,planeringen inför hösten är igång,verkligheten kryper snabbt på oss, slut på vinkvällar,strandfika och potatissallad till köttbiten....helt enkelt slut på allt vi tycker om!
Tanken på träning fanns i början av semestern...tanken va att vi skulle träna...så  höll det sig bara till tanken.
Känner du igen dig?

det blir lite si och så med det mesta sommartid och semestertid.
Vissa av oss har tränat mer för vi har mer tid och vissa av oss tog semester även från det. Vissa av oss har gjort båda delar.

Oavsett vilket så börjar de flesta leta sig tillbaka till gymmet med några extra kilo.
Vi gör ingen sak av det!
Själv har jag ingen aning. Tror jag klarat sommaren bra trots sjukdom och all inclusive,godisfrossa,ballerina fika på stranden, Pågens kanelbullar och överdrivet intag av mjukglass.
Helt ärligt så spelar det ingen roll...eftersom jag haft det toppen bra. Varför straffa kroppen nu ....jag mådde ju inte dåligt när jag satt i solen med mina barn vid vattnet och åt en mjukglass. det va ju ren njutning och jag valde det!!!!

Jag är van att få höra viktpaniken i augusti och i januari.....haha.

Nu tar vi nya tag!
Hösten är härlig och underbart att träna på hösten.

Nu lägger vi sommarens synder bakom oss och blickar framåt!

Idag fyller för övrigt min man år.
Vet ni....vi försov oss och självaste födelsedagsbarnet väckte oss strax innan 8.00...vi skulle vara på dagis 8.30.
Men ett par snabba löpsteg ner för trappan och hämta paket och födelsedagsbarnet fick låtsas snarka medans vi...knappast vakna  sjöng fint med morgonrösten.

I eftermiddag ska han firas.

Nu har jag precis avklarat 5 km löpning och sen mot  gymmet och körde tuuung styrketräning i 20 min . Tung betyder att jag endast ska orka max 5 rep.
Inskolning på dagis idag...idag va det Johans som följde med och det betyder en "egen" dag hemma.
Ska rensa lådor, jobba med me&i och handla.
Tiden går så rackarns fort bara.

Efter 5 veckors ledighet för Isolde va det dax för första dagen. Isidor skolas in i  dörren bredvid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar