Summa sidvisningar

lördag 28 december 2013

Blå,busig barn och sexiga tomtemor!

Min man är på ingång efter en jobbdag.
Jag har just haft en prövning i tålamod....lägga barn. Isidor vrålar som en galning när vi ska lägga honom. Mitt femte barn men jag blir lika förvånad varje gång denna period kommer. Han slutar gråta så klart men han markerar att han inte tycker just lägga sig är hans grej just nu.
Och så lilla fröken som har så mycket pirr i magen inför morgondagens SEMESTER till farmor och farfar...1000 frågor!


Vi har varit hos underbara Anki. Hon är min bästa vän, man kan ha flera såna i vuxen ålder. Hon tillhör en av dom jag haft längst i mitt liv.
Hon fick en tavla av mig idag....en försenad julklapp.
Det dukades upp tårta,saffranskakor,blåa bullar,saffransris,choklad och kaffe!!!!
Jag är fortfarande kvar i jul-myset....vi vänder skutan snart igen.


Jag kan inte förklara hur roligt detta va...men hon skulle agera tomte åt en familj. Så jag med cykelvagn och två hel chockade barn med vidöppna munnar i bak och en tomtemor bredvid mig. Tomtemor?? Nä, så gräsligt hemskt tomte mask så till och med jag blev rädd.
Där gick jag och lotsade denna tomte bredvid mig....haha!

Idag rensade jag lite i kylen. En smidig hemma-pizza. Scones recept till pizzadeg och sen slängde jag på lite tärnad julskinka och lite smått och gott från kylen. Man kan göra degen på dinkel...eller mandelmjöl....
Blev gott och så massor av banan på!!!!!!

Hemmet ser ut som jag vet inte vad. Julklapparna har lixom inte hittat sin plats än riktigt!!!!
Dom blå barnens lek idag med en ICA kasse...1,5 timma roade dom sig med denna!!!!!!



Dockhuset har inte kommit längre än...köket!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar