Summa sidvisningar

måndag 30 december 2013

Mina bilder...kamera...mobil!

Fick en fråga om vad jag använder för kamera. Jag har en Canon 1000D, objektiv 50mm1:1.8 II.
Kameran är gammal (vill ha en ny) ,objektivet är
fantastiskt bra...dock går det inte zooma med just detta.

Jag är egentligen inte sååå bra på själva fotandet. Jag är lite vassare på redigering...faktisk! Min man hävdar att det inte är sant och tycker mina bilder är grymt fina. Det är dom och de flesta av dom i min blogg hinner jag inte redigera...många är oxå mobilbilder (Samsung Galaxy S4) Mobilbilder blir också fina ...men gillar inte att använda dom, Jag vill ha LIV i en bild...inte platt fall!
Men det är olika!
Jag redigerar när jag hinner...för mig är det roligare än själva fotandet många gånger.
Jag är beroende av BRA ljus inne när jag fotar då jag inte har nån utrustning. Utomhus är det bästa tycker jag.

Jag älskar att fota och det går i vågor. I perioder skulle jag kunna valsa unt i trädgården och fota varenda sak jag ser...jag ser bilden innan jag trycker ibland. Det är härligt!!!!
Men tack för fina kommentarer om mina bilder!!!!!!

Även det trista kan bli vackert!!!! Denna bild har jag jobbat en del med...framförallt kontraster och ljus!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar