Summa sidvisningar

onsdag 25 december 2013

Juldagen hos oss!!!

Hej på Er!
Hoppas ni hade en fantastisk Julafton igår.

Tänk att tomten hittade hit 2 gånger !!!

Vi hade det precis så där mysigt som man önskar. Små barn, stora barn, julmust i driver ,julmat i mängd, julklappar i olika storlekar och innehåll . Jag hoppas mina barn ska minnas sina jular som  dom bästa och tror uppriktigt det.
Glada vuxna....glada barn...förväntningar och mysig stämning.

Isidor är nöjd över sina bilar,garage och böcker...Isolde fick ett dockhus....det va kvällens höjdare. Farmor hade till och med snickrat ihop en liten säng till detta.

Johan och jag fick pengar och en hotellövernattning med tillhörande barnvakt!!!!
Dom stora fick mest kläder och parfym.

Jag är ingen större älskare av julmat....men det jag åt ger mig magknip.
Julgodiset gick jag mer loss på !!!

Vaknade i morse ...mätt fortfarande och kände mig lite halvrisig., Det va bara att svepa en kopp kaffe och dra mot gymmet...Juldags spinning!!! Lite av en tradition....Å, så underbart att svettas ut lite...anstränga sig...få upp flåset!!!
För mig är det en känsla svår att beskriva!!!!

Nu leker vi med alla julklappar ,kollar på Ronja och jag har krypit i mina "ätamat byxor" med resår. Juldagen är skön...Vi ska till min pappa i eftermiddag och fortsätta firandet. Jag vet att det INTE blir julmat! Tack för det!!!!

Annars så "lullar" vi mest runt här.
Kylen är så full av mat att vi med lätthet kan köra ett julbord idag också.
Vi kör "knytis" men mycket lämnas kvar...min mammas goda revben som ett exempel. Underbara!!!

Johan är och använder bränslet från gårdagen till ett benpass!!!

Ni får mobil bilder idag. Så tråkigt men....avskyr mobilbilder. Min kamera börjar ge sig och bilderna i den inte heller bra!!!! Panik...kan man säga!!!
Domino spelas....

SÅ han vet!!!

Liiiiten del av maten!

15 personer va vi...det kräver lite utrymme!

Isidor är misstänksam!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar