Summa sidvisningar

söndag 8 december 2013

Se upp i backen!!!!

Vi fick lite sovmorgon idag igen. Eller sovmorgon men vid 8 tiden anser jag nog vara sovmorgon nu för tiden.
Lite frukost och julkalendern sen tog vi på oss gick till pulkbacken. Förra året vil Isolde INTE åka. Slutade alltid med att vi fick gå hem efter 10 minuter....måttligt nöjda.... med allt vad det innebär att  sig ut.
I år gick det bättre.
Även jag åkte och tjöt i backen. Det är ju riktigt roligt.

Nu har vi pyntat med våra tomtar här. Jag blir stressad av för mycket....jag gillar inte röda tomtar. Vet inte varför men...okej,jag tycker dom är fula!!!
Men vi har ställt upp lite.....det hör till. Men sparsamt!
Mitt hem får ju inte kännas rörigt. Även om jag kan tycka "Bullerby" julen och allt pynt är döööööö
mysigt. Men inte hos mig!!!
Fick upp vår julkrubba. Isolde tyckte det va roligt. Isidor har nu stökat runt i den stackars krubban att det ser upp som ett slagfält!!!

Julmusiken går varm är och ute yr det snö.
Så mysigt och så härlig tid!!!

Vi ska nog bara "lulla" runt här i våra underställ och tofflor ett tag till.
Ska baka lite lussebullar sen....köra julspinning och sen fortsätta njuta av lugn och ljus.
Jag brukar aldrig känna av nån julstress...det blir jul ändå. Även om jag inte hunnit med allt jag tänkt. För mig är det mest värdefullt att få ha mina barn nära...faktiskt  är det så. Är man separerade eller har separerade föräldrar så är just julen både hemsk och härlig! Mycket flängande under julen har det varit i mitt fall....i vuxen ålder barn varannan julafton. Nu mer har jag lyckan att alltid ha barn runt mig. Minns när pojkarna va små att jag redan i augusti hade ångest för julen....om det inte va min julafton!!!
Som jag gråtit under julen....jag brukar tänka på det just under julen. Hur människor faktiskt har  har det!!!
Och engagerat mig mycket i "VIT JUL". Ska skriva mer om det.
Alla barn oavsett ålder har rätt till en VIT jul. Hos oss är det så självklart så det har aldrig varit nåt jag tänkt på....Man dricker inte under denna högtid!!!! Man dricker sig inte berusad med sina barn i julklänningen bredvid sig...man ger sina barn en jul att minnas med glädje!!!

Att skicka julkort har jag lagt ner...att "rigga" julkort är så omständigt. Ingen vill le i kameran, en är arg ,en vill inte.....jag skiter i den utmaningen faktiskt!
I år blev det ett speciell julhälsning...inte i kortform dock!



Se upp i backen!!!!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar